آموزش ایجاد انعکاس آب در افترافکت

آموزش ایجاد انعکاس آب در افترافکت

در این پست، با آموزش ایجاد انعکاس آب در افترافکت با شما عزیزان هستیم. این تکنیک، یکی از بهترین افکت هایی است که می توان در انواع کار های حرفه ای از جمله موزیک ویدیو و تیزر تبلیغاتی استفاده کرد. حتی از این تکینک، در تیراژ ابتدایی سریال مختار نامه نیز استفاده شده. در صحنه ی انتهایی آن که حضرت عباس علیه السلام، دست مبارکشان را در آب می کنند و در نهایت نام تهیه کننده ظاهر می شود.

این افکت را خیلی ساده می توان پیاده سازی کرد ولی در این آموزش می خواهیم روش ایجاد این افکت را بر روی پاچه آموزش دهیم که تفاوت خاصی با انجام دادن آن بر روی آب، ندارد. اما باید به صورت اصولی انجام شود تا به واقعی ترین شکل ممکن انجام شد.

برای ایجاد این افکت، ابتدا باید فوتیج “آب” و نوشته خودمان را در جایی که می خواهیم قرار دهیم و جایگذاری آنها را انجام دهیم. سپس باید یک لایه از آن عکس یا نوشته ای می خواهیم رفلکت داشته باشد را کپی کنیم و روی آب قرار دهیم. سپس از پنل افکت های افترافکت، عبارت “Displacement Map” سرچ کنیم و آنرا روی لایه ی رفلکت اعمال کنیم.

◾️ موزیک ویدیو تواشیع حضرت معصومه سلام الله علیها

◾️ دانلود پلاگین Look برای افترافکت و پریمیر

◾️ آموزش ساخت پرچم موشن گرافیک

◾️ آموزش ساخت پرچم واقعی در افترافکت

در مرحله بعد باید در تنظیمات پلاگین، لایه ای که می خواهیم رفلکت ما از آن تاثیر بگیرد را انتخاب کنیم. در مرحله بعد مهم است که چنل رنگی درست را انتخاب کنیم. اگر رنگ آبِ فوتیج ما، آبی است، بهتر است Blue را انتخاب کنیم. در ادامه باید در تنظیمات پلاگین، میزان تاثیری که رفلکت ما دارد را  انتخاب کنیم تا در نهایت، افکت ما ایجاد شود.

این تکنیک، ریزه کاری های زیادی دارد. لذا بهتر است ویدیوی زیر را به دقت ملاحظه کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن آنرا پیاده کنید.

مشاهده ویدیو در آپارات | مشاهده ویدیو در یوتیوب

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.