آموزش ایجاد عمق میدان واقعی در فتوشاپ

آموزش ایجاد عمق میدان واقعی در فتوشاپ

در این پست، با آموزش ایجاد عمق میدان واقعی در فتوشاپ ، با شما عزیزان همراه هستیم. یکی از تکینک های بسیار جذاب برای طراحی یک پوستر واقع گرایانه، استقاده از عمق میدان است. با ایجاد عمق میدان واقعی، شما می توانید یک صحنه ی واقع‌گرایانه خلق کنید.

در واقع این تکنیک به “فوکوس در عکاسی” مشهور است که اجرای آن به دقت و دید بصری بستگی دارد. ما در دنیای واقع، وقتی که بخواهیم یک عکس بگیریم، با استفاده از دوربین موبایل یا دوربین عکاسی یک قسمت را فوکوس می کنیم تا در عکس واضح باشد و بقیه ی قسمت ها مات باشد.

اما اجرای آن به صورت دستی در نرم افزار فتوشاپ، احتیاج به دید بصری درست دارد. یعنی شما باید اینقدر عکس دیده باشید و عکس گرفته باشید تا بتوانید یک عمق میدان درست، به تصویرِ موردِ نظرتان بدهید. البته در این حین یکسری ابزار هایی وجود دارد که شما را کمک کند. ولی در نهایت، دید بصری درست است که به شما کمک می کند.

اینکه کلمه “دید بصری” را چندین مرتبه تکرار کردیم، به این علت است که مهمترین چیز در اجرای این تکنیک، همین است. هرچقدر که بیشتر عکس ببینید ، عکاسی کنید و اصطلاحات عکاسی را بدانید، این تکنیک برای شما ساده تر و ساده تر است.

به هر حال می توان این تکینک را با استفاده از ابزار های فتوشاپ انجام داد. برای این کار، ما می توانیم از فیلتر های فتوشاپ که در بخش Filters/ Blur gallery است استفاده کنیم.

بعد از اینکه عکس مورد نظرمان را وارد فتوشاپ کردیم، افکت Titlt Shift را از بخش Blur Gallery ، در منوی Filters انتخاب می کنیم تا فعال شود. در این افکت ما می توانیم عمق میدان را به صورت واقعی درست کنیم .

اما این افکت یکسری موارد ریز و جزئی دارد که برای دیدن این نکات، می توانید ویدیوی زیر را ملاحظه کنید تا این افکت و فرایند استفاده از آنرا به خوبی یاد بگیرید.

مشاهده ویدیو در آپارات | مشاهده ویدیو در یوتیوب

شاید دوست داشته باشید ...
2 نظرات
  1. حجت می گوید

    سلام
    خیلی عالی بوووود

    1. فلت جی اف ایکس می گوید

      ممنون از لطفتون

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.