آموزش تایپ فارسی در افترافکت

آموزش تایپ فارسی در افترافکت

در این پست، با آموزش تایپ فارسی در افترافکت با شما عزیزان هستیم. تایپ فارسی در افترافکت،‌ یکی از چالش هایی است که معمولا افراد تازه کار با آن زیاد دست و پنجه نرم می کنند.

نکته ای که وجود دارد این است که افترافکت، از نسخه ی ۲۰۱۹ به بعد،‌قابلیت تایپ فارسی را در Text Engine‌خود قرار داده ولی همچنان ممکن است شما با آن مشکل داشته باشید که منطقی هم است.

چون تایپ فارسی افترافکت، دارای مشکلات زیادی با فونت فارسی و تایپ فارسی است. به عنوان مثال ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی افترافکت را فارسی نویس کرده باشید؛ وقتی که می خواهید یک کلمه را انتخاب کنید، برای شما انتخاب نمی شود و شما را بسیار اذیت می کند و در نهایت هم بیخیال آن شوید.


یه آتش حرفه ای برای موشن گرافیکت درست کن!


راه دیگری هم که برای این کار وجود دارد این است که از نرم افزار های فارسی ساز استفاده کنید مثل نرم افزار لیمون که البته راه بدی هم نیست. اما مسئله ای که در بعضی اوقات به وجود می آید،‌پشتیبانی ناقص از فونت های فارسی قدیمی مثل سری فونت B و سری فونت MJ است.

بهترین راهی که برای این مسئله وجود دارد این است که ما از اسکریپت Arabic Text استفاده کنیم. چون در عین سادگی، بهترین راه برای تایپ فارسی در افترافکت است. این اسکریپت در خود افترافکت نیست و باید آنرا یا بخریم یا اینکه از سایت های ایرانی دانلود کنیم که لینک هر دو را قرار دادیم.



همچنین می توانید آموزش استفاده از این اسکریپ و نکاتی که برای آن وجود دارد را در ویدیو زیر ببیند و راحت و بی دردسر، در افترافکت فارسی تایپ کنید.

مشاهده ویدیو در آپارات | مشاهده ویدیو در یوتیوب

 

شاید دوست داشته باشید ...
1 نظر
  1. […] آموزش تایپ فارسی در افتر افکت […]

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.