آموزش دابل اکسپوژر در افترافکت

آموزش دابل اکسپوژر در افترافکت

در این ویدئو، با آموزش دابل اکسپوژر در افترافکت در خدمت شما هنر دوستان عزیز هستیم. افکت  دابل اکسپوژر ، یک افکت بسیار عالی است که ابتدا باید تعریفی از چیستی این افکت خدمت شما داده شود.

تعریف دابل اکسپوژر:

دابل اکسپوژر افکتی است که با انداختن یک تصویر در یک تصویر یا کلیپِ کم جزئیات اتفاق می افتد که تاثیر بسیار عالی در رساندن یک مفهوم به مخاطب دارد.

با تعریفی که داده شد، با این افکت می توان یک تصویر را داخل یک تصویر دیگر انداخت. البته به همین سادگی هم نمی توان این کار را انجام داد و برای این کار باید از یکسری ابزار های مربوطه، در نرم افزار استفاده کرد. این تکنیک را می توان در عکس نیز پیاده کرد که آن هم روش خودش را دارد و تکنیک خودش را می طلبد!

اما در این آموزش ما قصد داریم روش ایجاد افکت دابل اکسپوژر  را در نرم افزار افترافکت با شما همراه باشیم. برای این کار ، ما احتیاج داریم که به اینکه تصویر سوژه یا فردی که می خواهیم تصویری را ، داخل تصویر او بیندازیم، از ۲ حالت خارج نباشد:

۱- یا اینکه فوتیج و فیلم سوژه پرده سبز باشد و پرده سبز را حذف کنیم. (بهترین گزینه)

۲- یا اینکه تصویر سوژه ی ما، با فون مشکی یا سفید ضبط شده باشد .

پس باید دقت داشت که تصویر سوژه به این ۲ شکل باشد. پس از اینکه تصویر سوژه را در افترافکت وارد کردیم و از آن یک کامپوزیشن ساختیم، تصویر دومی که می خواهیم بر روی سوژه بیندازیم را وارد افترافکت کنیم و روی لایه می اندازیم.

سپس Blend Mode آنرا عوض می کنیم تا آن حالتی که می پسندیم را پیدا کنیم. برای بهتر شدن کار هم، با توجه به تصویرِ سوژه، تصویر دوم را ، در جاهایی که اضافه است، ماسک می کنیم تا کار ما بهتر شود. برای اینکه این مراحل را به صورت ویدئویی و حرفه ای یاد بگیرید، ویدئوی زیر را ببیند تا با جزئیات بیشتر این کار آشنا شوید.

مشاهده ویدئو در آپارات | مشاهده ویدیو در یوتیوب

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.