بزرگ کردن سایز عکس در فتوشاپ

بزرگ کردن سایز عکس در فتوشاپ

در این پست، با آموزش بزرگ کردن سایز عکس در فتوشاپ با شما عزیزان هستیم. بعضی اوقات در طراحی کردن یک پوستر، احتیاج داریم که سایز یک عکس را بزرگ کنیم و در عین حال کیفیتش هم خراب نشود.

در این موارد برای بزرگ کردن سایز عکس در فتوشاپ، می توانیم ابزار های متنوعی را به کار بگیریم تا مشکل از کیفیت افتادن عکس را درست کنیم. برای اینکه عکس را بزرگ کنیم، بعد از اینکه عکس را وارد فتوشاپ کردیم، کلید های میانبر CTRL + ALT + I را می فشاریم تا منوی Image Size باز شود.

سپس در Width و Height می توانیم سایز تصویر را بزرگ و کوچک کنیم و در نهایت بعد از اعمال تغییر در سایز عکس، بر روی گزینه ی Ok کلیک می کنیم. در این مرحله عکس ما بزرگ شد ولی کیفیت آن کمی افت نیز پیدا کرده. برای رفع این مشکل، در مرحله ی اول باید مشکل پیکسلی بودن عکس را برطرف کنیم و سپس جزئیات تصویر را بهتر کنیم.

برای این کار ، ابتداء از منوی Filter در بخش Blur می رویم و گزینه ی Surface Blur را انتخاب می کنیم. ۲ گزینه ای که در این فیلتر وجود دارد را به مقدار لازم زیاد می کنیم تا یک حال ماتی روی تصویرمان اعمال شود.

حالا برای بالابردن جزئیات تصویر، مجدد به منوی Filter می رویم و این بار، از منوی Sharpen ، گزینه ی Smart Sharpen را انتخاب می کنیم و با استفاده از این فیلتر، جزئیات عکس را بالاتر می بریم تا عکس ما واضح تر بشود.

اما گفتن این نکته مهم است که برای بالابردن سایز عکس و کیفیت آن ، می توان از نرم افزار های مختلفی که در این زمنیه وجود دارد نیز استفاده کرد. از جمله ی این نرم افزار ها می توان به مجموعه نرم افزار Topaz اشاره کرد که می توانید از اینجا نرم افزار را دانلود کنید. شرکت توپاز ، ابزار های بسیار عالی برای بالابردن کیفیت عکس دارد که برای فتوشاپ نیز، آنها را به صورت پلاگین منتشر کرده است .

به زودی آموزش نرم افزار های توپاز در سایت قرار می گیرید. همچنین برای اینکه این موارد را به خوبی ببیند و روش بزرگ کردن سایز عکس در فتوشاپ را ملاحظه کنید، ویدیو ی زیر را به دقت ببیند.

مشاهده ویدیو در آپارات | مشاهده ویدیو در یوتیوب

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.