آموزش تبدیل نگاتیو قدیمی به عکس دیجیتال در فتوشاپ

آموزش تبدیل نگاتیو قدیمی به عکس دیجیتال در فتوشاپ

در این پست، با آموزش تبدیل نگاتیو قدیمی به عکس دیجیتال در فتوشاپ ، با شما عزیزان همراه هستیم. نگاتیو ها معمولا خاطراتی از قدیم را برای رنده می کنند. آن زمانی که هیچ خبری از دوربین دیجیتال عکاسی نبود و همه چیز، به مغازه های عکاسی خلاصه می شد.

اما در این پست ما قصد داریم که روش دیجیتالی کردن این نگاتیو های قدیمی را با هم ببینیم. مراحل کار ساده است ولی لازم است که هر مرحله، به درستی پیش برود.

مرحله اول: گرفتن یک عکس با کیفیت و درست از نوار نگاتیو

اولین مرحله برای دیجیتالی کردن یک عکس نگاتیو، گرفتن یه عکس درست و روشن است. برای این کار ما می توانیم در صحفه مانیتور گوشی یا موبایل خودمان، یک صفحه کاملا سفید رنگ باز کنیم و نگاتیو را جلوی آن بگیریم. سپس یک عکس خوب از آن می گیریم. لازم است که این عکس، دارای فوکوس خوب و همچنین کیفیت خوبی باشد.

اگر تعداد نگاتیو های شما زیاد است، می توانید به صورت دسته جمعی عکس بگیرید، ولی ممکن است که در پروسه کار با نرم افزار فتوشاپ، متوجه بی کیفیت بودن آنها بشوید. به خاطر همین پیشنهاد می کنیم، به صورت تک تک ، از نگاتیو های خودتان عکس بگیرید.



مرحله دوم: شروع کار با نرم افزار فتوشاپ

در این مرحله، ما عکس هایی که گرفتیم را وارد فتوشاپ می کنیم و با استفاده از ابزار های فتوشاپ، عکس خودمان را دقیق صاف می کنیم. سپس عکس خودمان را انتخاب می کنیم و کلید های CTRL + L را روی کیبرد می زنیم یا عملیات Invert روی تصویر ما انجام شود. سپس نوبت به تنظیم رنگ و وایت بالانس عکس می رسد که با استفاده ابزار Camera Raw یا Curve می توانیم این کار را انجام دهیم.

همچنین اگر دوست دارید تمامی این مراحل را به صورت تصویری و درست ببیند، می توانید ویدیوی زیر را ملاحظه کنید تا با پروسه این کار، به صورت کامل و دقیق آشنا شوید.

مشاهده ویدیو در آپارات | مشاهده ویدیو در یوتیوب

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.