تفاوت فیلمبرداری ۳۰ فریم با ۶۰ فریم

تفاوت فیلمبرداری ۳۰ فریم با ۶۰ فریم

در این ویدیو، می خواهیم تفاوت فیلمبرداری ۳۰ فریم با ۶۰ فریم را با هم بررسی کنیم. فریم ریت، میزان عکسی است که در یک ثانیه وجود دارد و هر چقدر که این تعداد، بیشتر باشد، فیلم ما روان تر و بدون “موشن بلر” و کشیدگی است.

حال با توجه به این مطلب، این فریم ریت ها چه تفاوت میدانی دارند و چقدر با هم تفاوت دارند. این سوالی است ممکن است برای شما به وجود بیاید. وقتی که شما فریم ریت پایینی داشته باشید، فیلم شما تکه تکه است. همانطور که در ابتدای مطلب عرض شد. اما وقتی ۱۲۰ فریم باشد ، فیلم شما، بسیار روان است.چون جزئیات فیلم، در عکس های بیشتری قرار داده شده است.

نکته مهم و طلایی!

سعی کنید موقع فیلمبرداری ، با بالاترین سایز، بیت ریت و فریم ریت فیلم ضبط کنید. چون که در هنگام تدوین فیلم، می توانید فریم ریت و سایز فیلم را به مقدار دلخواهتان تغییر دهید.

برای اینکه فریم ریت بالا را به میزان دلخواه پایین بیاوریم، می توانیم به راحتی این کار را در پریمیر انجام دهیم. برای این کار، بعد از اینکه ویدیوی خودمان را وارد سکانس پریمیر کردیم، از قسمت افکت ها ، افکت Posterize Time را روی فیلم اعمال می کنیم و سپس در تنظیمات این افکت، می توانیم میزان فریم ریت را به صورت دستی تغییر دهیم.

به عنوان مثال اگر بشما بخواهید فیلم ۱۲۰ فریم شما، ۶۰ فریم شود، می توانید عدد این افکت را ۶۰ بگذارید. به صورت دقیق و واقعی، می توانید فریم ریت را بیاورید پایین.


۲ ویدیویی که در این فیلم معرفی می شود را هم ببیند :


اما برای اینکه تفاوت فیلمبرداری ۳۰ فریم با ۶۰ فریم را به صورت دقیق ملاحظه کنید و روش پایین آوردن فریم ریت را به ۲ حالت مختلف تنظیم کنید، می توانید ویدیوی زیر را ببیند و در آخر اینکه،  نکته مهمی که گفته شد را فراموش نکنید…

مشاهده ویدیو در آپارات | مشاهده ویدیو در یوتیوب

 
شاید دوست داشته باشید ...
2 نظرات
  1. ناصر محمدی می گوید

    سلام وقت بخیر
    یه سوال برام پیش اومده توی ادیوس پروژه های فیلم فول اچ دی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ رو با چه نرخ فرم ریتی بزاریم که هم کیفیت عالی بشه هم تلویزیون ها بتوانند فیلم رو پخش کنند ، با تشکر
    بصورت پیشفرض روی ۲۵ فرم هست

    1. فلت جی اف ایکس می گوید

      سلام و درود. راستش به صورت تخصصی تا حالا ورود نکردم به این مبحث، ولی در نهایت شما هر فیلمی که تولید داشته باشید، خود مسئول مربوطه در صدا و سیما، اون رو برای پخش تلویزیونی آماده می کنه.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.