راهنمای خرید مانیتور مناسب برای تدوین و موشن گرافیک

راهنمای خرید مانیتور مناسب برای تدوین و موشن گرافیک

در این ویدیو، با راهنمای خرید مانیتور مناسب برای تدوین و موشن گرافیک ، با شما عزیزان همراه هستیم. یکی از ابزار هایی که بیشترین سر و کار را با آن داریم، مانیتور است. وقتی هم که کار اصلی ما موشن گرافیک و تدوین باشد، بهتر است که مانیتوری را تهیه کنیم که بیشترین بهره را از آن ببریم.

به صورت کلی برای خرید مانیتور، یکسری نکاتی وجود دارد ولی به خاطر استفاده ی تدوین و موشن گرافیک، چند نکته ی ریز دیگر نیز وجود دارد که به چند مورد از آن می پردازیم.

نکته اول: چقدر می توانید هزینه کنید؟

این مسئله مهم ترین بخش یک خرید است. هرچقدر که شما بتوانید بیشتر هزینه کنید، یقینا می توانید نتیجه ی بهتری بگیرید.

نکته دوم: IPS بودن پنل مانیتور

مانیتور های امروزی پنل های مختلفی دارند. به عنوان مثال مانیتور های گیمینگ از پنل NT استفاده می کنند. ولی هر کدام از این پنل ها از ویژگی های خاص خود برخوردارند ولی پنل IPS ویژگی عالی دارد و آن این است که رنگ ها در این نوع مانیتور ها، واقعی هستند. به شکلی که وقتی زاویه ی دید شما تغییر پیدا کند (مثلا از بالا به مانیتور نگاه کنید) تغییر رنگ احساس نمی کنید.

این نکته به صورت کلی بسیار مهم است. چون برای یک دیزاینر مهم است که رنگ ها واقعی و بدون اغراق باشند. چون در صورت اغراق رنگ بیش از حد، کلیپ از زیبایی می افتد و دستگاه های مختلف، رنگ ها را یا روشن یا نشان می دهند یا تاریک.

نکته سوم: کار تخصصی شما تدوین فیلم است یا موشن گرافیک؟

مانیتور هایی که برای تدوین حرفه ای معمولا استفاده می شوند، مانیتور های عریض هستند و این مسئله هم به خاطر وجود فضای مناسب برای لایه های تایم لاین است. شما در پروسه ی تدوین لازم دارید که همه ی فوتیج ها و لایه ها، به صورت کامل نمایش داده شود که مانیتور های عرض به شما کمک شایانی می کنند.

از طرفی اگر کار شما بیشتر موشن گرافیک است، بهتر است که از مانیتور های معمولی ۱۶:۹ استفاده کنید ولی با کیفیت ۴K . وقتی که کیفیت مانیتور شما ۴K باشد، همه ی پنل های افترافکت برای شما معلوم است و در عین حال، خود کامپوزیشن اصلی را نیز ، درست می توانید ببینید.

نکته چهارم: شما می توانید از چند مانیتور استفاده کنید

یکی از راه هایی که می توان از آن بهره برد، استفاده از چند مانیتور است. شما می توانید یک مانیتور را به عنوان مانیتور اصلی استفاده کنید و از ۲ مانیتور دیگر با سایز های مختلف بهره ببرید. اگر می خواهید مانیتور عریض تهیه، می توانید به جای آن از چند مانیتور استفاده کنید که این راه بیشتر پیشنهاد می شود.

نکته پنجم: بهتر است از مانیتور خمیده استفاده نکنید

پیشنهاد می شود از مانیتور خمیده و اصطلاحا Curve استفاده نکنید. این مانیتور ها به خاطر اعوجاجی که دارند ممکن است باعث گیج شدن شما در تشخیص ابعاد و زوایای کارتان بشود.

نکته ششم: مات بودن صفحه ی مانیتور 

به جرعت می توان گفت که این نکته و نکته ی شماره دوم، جزو مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه کرد. وقتی که مانیتور شما رفلکت و بازتاب نور در آن بیفتد، بسیار اذیت می شوید و باعث اشتباه شما نیز در تشخیص رنگ نیز می شود.

با توجه به این نکات، شما می توانید یک مانیتور خوب و کاربردی برای کارتان تهیه کنید. برای اینکه نکات ریز تر و همچنین مدل های بهتری را ببینید، می توانید ویدیو زیر را ملاحظه کنید.

مشاهده ویدیو در آپارات | مشاهده ویدیو در یوتیوب

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.