سیاه و سفید کردن عکس در فتوشاپ

سیاه و سفید کردن عکس در فتوشاپ

در این آموزش قصد داریم آموزش تکنیک سیاه و سفید کردن عکس در فتوشاپ رو در خدمت شما باشیم. تکنیک سیاه و سفید کردن در فتوشاپ به روش های خیلی متنوعی انجام می شود ولی در این آموزش، با ۳ روش از آن آشنا می شویم.

روش اول با استفاده از پلاگین Camera raw  انجام می شود که بسیار پلاگین حرفه ای در زمینه ی تنظیم رنگ و نور در فتوشاپ است. البته این راه، بهترین روش و حرفه ای ترین روش ممکن است که می توان  تنظیمات حرفه ای تر را دید و استفاده کرد. به عنوان مثال می توان کمی به وایت بالانس تصویر نیز رسید و سپس آنرا سیاه و سفید کرد که بسیار عالی است!

روش دوم با استفاده از ادجاسمنت های فتوشاپ انجام می شود که در این روش از ادجاسمنت Back and White استفاده می کنیم که یکسری تنظیماتی را نیز در اختیار ما قرار می دهد. مثل کم و زیاد کردن روشنایی و تاریکی چنل های رنگی مختلف. این راه نیز راه خوب و عالی است ولی به حرفه ای بودن Camera Raw نیست ولی می توان تنظیمات خوبی را روی تصویر اعمال کرد.

روش سوم سیاه و سفید کردن نیز با استفاده از تبدیل Mode تصویر از RGB به Graysclae است و سپس نیز از یکسری ادجاسمنت های مختلف مثل Curve  و … نیز استفاده می کنیم تا تصویر نهایی نتیجه ی بهتری بدهد. این راه خیلی پیشنهاد نمی شود ولی سریع ترین راه ممکن از بین این ۳ راه محسوب می شود.

در نهایت هم هر چقدر روی تصویر کار کنید، می توانید خروجی بهتری داشته باشید و تصویر حرفه ای تری درست کنید. به عنوان مثال اگر از یکسری Overlay و افکت های تصویری استفاده کنید خروجی نهایی شما بسیار عالی و حرفه ای می شود.

مشاهده آموزش در آپارات | مشاهده آموزش در یوتیوب 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.