آموزش فعال کردن و تنظیمات خط کش فتوشاپ

آموزش فعال کردن و تنظیمات خط کش فتوشاپ

در این ویدیو، با آموزش فعال کردن و تنظیمات خط کش فتوشاپ با شما عزیزان هستم. به صورت کلی برای کار هایی که دقت در آن بسیار مهم است، لازم است که از خط کش استفاده کنیم و در این حین، وقتی شما بخواهید در فتوشاپ، طرحی را طراحی کنید، لازم است که نهایت دقت را بخرج بدهید که در نتیجه باید از خط کش استفاده کنید.

در این حین نیز، یک سری مسائل و چالش هایی موقع استفاده به وجود می آید. مثلا فرض کنید که شما بخواهید یک طرحی را طراحی کنید که تم رنگی آن، رنگ سفید است که در این صورت، خط کش فتوشاپ عملا نا پدید می شود و کار شما سخت می شود. یا فرض کنید که طراحی شما برای چاپ است و می خواهید حاشیه ی امن را رعایت کنید و می خواهید با خط کش فتوشاپ، دقیق آنرا انتخاب کنید.

در این موارد لازم است که ما در تنظیمات فتوشاپ، یکسری تغییرات را اعمال کنیم. به عنوان مثال فرض کنید که می خواهید رنگ خط کش را تغیر دهید. در این مورد باید به تنظیمات فتوشاپ، در منوی Edit در قسمت Preference ، گزینه ی Guides, Grid & Slices را انتخاب کنید. سپس در پنجره ای که باز می شود، کالر پیکر گزینه ی Canvas را انتخاب کنید و هر رنگی که دوست دارید بگذارید تا رنگ خط کش عوض شود.


آموزش ایجاد پرتوی نور در فتوشاپ


یا اگر می خواهید مقیاس خط کش را از پیکسل به سانتی متر یا حتی میلی متر تغییر دهید، لازم است که به تنظیمات فتوشاپ بروید که قبلا عرض شد ولی این بار باید در قسمت Units & Rulers بروید و در قسمت Ruler گزینه را به centimeter تغییر دهید و سپس بر روی گزینه ی Ok کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.

برای این هم که بتوانید مواردی که گفته شد را به راحتی در فتوشاپ اعمال کنید، ویدیوی زیر را از دست ندهید .

مشاهده آموزش در آپارات | مشاهده آموزش در یوتیوب

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.