فعال کردن Auto Save‌ و اهمیت آن در افترافکت

فعال کردن Auto Save‌ و اهمیت آن در افترافکت

فعال کردن Auto Save‌ و اهمیت آن در افترافکت یک مقوله ی بسیار مهم است که برنامه ی ما این بود که در یک آموزش مجزا،‌بیان شود. Auto Save یا سیو خودکار در افترافکت،‌ یک امر بسیار مهم است که می تواند در خیلی از کار ها، ‌نقش منجی شما شود.

با این مقدمه شروع بکنیم که ما در افترافکت،‌ باید خیلی کار ها انجام بدهیم. کیفریم های متعدد بسیازیم، فوتیج و تصاویر مختلفی وارد آن بکنیم،‌ انیمیت های مختلفی داشته باشیم و به صورت کلی،‌ باید حسابی روی یک پروژه کار کنیم تا چیزی که می خواهیم را درست کنیم و طراحی کنیم. حال شما فرض کنید که وسط کار هستید و به هر دلیلی،‌ افترافکت کرش می کنید یا هنگ می کند و بسته می شود.

و از طرفی هم،‌ آخرین سیوی که کردید و پروژه را ذخیره کردید،‌ برای ۱۰ دقیقه پیش یا حتی خیلی قبل تر باشد و از طرفی تو این زمان کلی کار کردید!!!اگر شما سیو خودکار را فعال کرده باشید،‌ می توانید از سیو های چند دقیقه قبل استفاده کنید و زحمات شما هم به هدر نمی رود. برای فعال کردن سیو خودکار یا همان “Auto Save” کافی است وارد تنظیمات افترافکت در قسمت

Preferences که در منوی Edit قرار دارد. بعد از اینکه وارد شدید ، در قسمتی که در سمت چپ قرار دارد،‌ روی گزینه Auto-Save کلیک کنید و در این قسمت،‌ می توانید تنظیمات خودتان را وارد کنید. به عنوان مثال شما می توانید تعداد سیو خودکاری که برای شما ساخته می شود را ، در زمان معین، تنظیم کنید.

به عنوان مثال اگر شما می خواهید هر ۲۰ دقیقه یکبار برای شما سیو خودکار کند، خب به راحتی می توانید تنظیم کنید. یه مثلا اگر بخواهید هر
۱۰ دقیقه، ۲ بار اینکار را انجام دهد، می توانید تنظیم کنید و افترافکت را ببندید و سپس باز کنید، تا این تنظیمات برای شما اعمال شود.

فقط دقت کنید که افترافکت را بعد از اعمال تنظیمات، ری استارت کنید یا همان ببنیدید و سپس باز کنید. اگر هم می خواهید به صورت دقیق ملاحظه کنید که این امر، چگونه انجام می شود، ویدئوی زیر را ملاحظه کنید.

مشاهده در آپارات | مشاهده در یوتیوب

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.