قلم نوری چیست و چه کاربردی دارد

قلم نوری چیست و چه کاربردی دارد

در این پست می خواهیم با هم بررسی کنیم که قلم نوری چیست و چه کاربردی دارد . یکی از ابزار هایی که بسیار کاربردی است و برای دیجیتال آرت استفاده می شود، قلم نوری است. با استفاده از این ابزار می توانید کاری که با قلم و کاغذ، در فضای واقعی انجام می دهید را در کامپیوتر انجام دهید.

در دروان کرونا نیز با توجه به مجازی برگزار شدن کلاس ها، معلمان و اساتید نیز، برای ارائه کلاس خود از این ابزار استفاده می کنند و علت آن نیز، راحتی در نوشتن دیجیتالی می باشد.

در استفاده های حرفه ای نیز، مثل نقاشی دیجیتال ، انیمیشن و … ، این ابزار کارایی خود را دارد و استفاده از آن، سرعت و راحتی در کار را به میزان زیادی افزایش می دهد.

در این بین، یکی از سوالاتی که در هنگام خرید قلم نوری مطرح می شود، این است که چه برندی را باید تهیه کنیم. جواب آن را باید با توجه به نیاز و نوع کاری که می خواهیم انجام، بدهیم؛ بدانیم. اگر شما یک طراح حرفه ای هستید و تسلط کافی به فضای نقاشی دارید و می خواهید که وارد فضای نقاشی دیجتال شوید، می توانید که از برند های مطرح و مدل های حرفه ای استفاده کنید.

ولی اگر که بر عکس این باشد و صرفا دوست دارید که قلم نوری تهیه کنید و آن را جزو ابزار های خود قرار دهید، می توانید از مدل های ارزان تر این محصول استفاده کنید. برند های متنوعی از این ابزار وجود دارد که می توان به ترتیب محبوبیت ،کارایی و قیمت، به بعضی از آنها اشاره کرد:

۱- وکام – Wacom

۲- ایکس پی پن – XP Pen

۳- هوئیون – Huion

۳- جنیوس – Genius

اما برای اینکه ببینید این برند ها چه خوبی ها و مزیت هایی نسبت به یکدیگر دارند؛ و اینکه چه طور قلم نوری خودمان را در فتوشاپ فعال کنیم، می توانید ویدیو زیر را بببیند و به سوالات خود در مورد قلم نوری ، جواب کامل بدهید.

پس ویدیو زیر را از دست ندهید 

مشاهده ویدیو در آپارات | مشاهده ویدیو در یوتیوب

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.