معرفی سایت برای انتخاب رنگ در طراحی

معرفی سایت برای انتخاب رنگ در طراحی

معرفی سایت برای انتخاب رنگ در طراحی که آموزش بسیار مهمی است و حتما توضیه می شود ویدیوی مربوط به آنرا هم ببینید. انتخاب رنگ و تمِ رنگی، یکی از مهم ترین کار هایی است که باید قبل طراحی انجام شود و ما قصد داریم در این آموزش، چند سایت مطرح و حرفه ای را در بحث انتخاب رنگ معرفی کنیم.

این سایت ها قابلیت بسیار عالی برای بحث انتخاب رنگ دارند و می توان به وسیله ی آنها، رنگ ها را با استفاده از الگوریتم های مختلف انتخاب کرد. به عنوان مثال شما می توانید رنگ های متضاد، سه تایی ، چهار تایی ، رنگ های هم طیف و … را انتخابکنید که این قابلیت بسیار عالی است. لذا به ترتیب، سایت ها را برای شما نام می بریم و به یک سری قابلیت های آنها اشاره می کنیم.

۱-  ColorHunt.co

این سایت، یک سیات بسیار عالی است برای انتخاب طیف رنگی و رنگ های زیبا. شاید به ذهنتان برسد که رنگ های زیبا چیست؟! در جواب باید بگوییم، رنگ ها وقتی که کنار هم جمع شوند،  می توانند زیبا باشند یا زننده و آزار دهنده و در نهایت زشت! این سایت، انواع تم رنگی را برای شما قرار داده است که می توان با توجه به نیازتان، طیف رنگی مورد نظر خوداتن را انتخاب کنید و از همه ی رنگ های آن در طی پورسه طراحی خودتان استفاده کنید.

همچنین با استفاده از این سایت می توانید تم رنگی را با توجه به نوع رنگ انتخاب کنید. به عنوان مثال شما می توانید رنگ بیس (Base) و پایه خودتان را انتخاب کنید و تم های رنگی که با این طیف تناسب دارد را انتخاب کنید که قابلیت بسیار عالی است!

رنگی که انتخاب می کنید، یک شمای کلی از کار شما به مخاطب القاء می کند. پس مهم است که از چه رنگی استفاده می کنید!

۲- paletton.com

سایت پالتون نیز یک سایت بسیار عالی برای انتخاب رنگ با استفاده از الگوریتم های معروف و مشهور است.  به این شکل که شما با توجه به انواع و اقسام سبک های مختلف مثل رنگ مکمل، سه تایی ، چهار تایی و … ؛ رنگ های خودتان را انتخاب می کنید و کد رنگ مورد نظرتان را برداشته و روی آبجکت و لایه ی خودتان در فتوشاپ اعمال می کنید.

۳- color wheel

این سایت نیز، مثل سایت بالایی بسیار عالی است و تقریبا می توان گفت همان کار را برای شما می کند البته با یکسری قابلیت های بیشتر ولی سریع تر و راحت تر . البته این نکته قابل توجه است که این سایت نسبت به سایت بالا که معرفی شد؛ راحت تر است و می توان راحت تر با محیط آن کار کرد.

مشاهده آموزش در آپارات | مشاهده در یوتیوب

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.