کلاکت چیست و چه کاربردی دارد؟

کلاکت چیست و چه کاربردی دارد؟

در این پست می خواهیم با هم بررسی کنیم که کلاکت چیست و چه کاربردی دارد؟ یکی از کار هایی که باید در زمان انجام پروژه های بزرگ فیلمبرداری و ضبط های طولانی مدت، به آن توجه کرد، مدیریت فیلم های ضبط شده است. به این دلیل که وقتی زمان تدوین آن فیلم ها می رسد، تدوینگر باید به فیلم ها و صحنه هایی که فیلمبرداری شده، تسلط کافی داشته باشید.

برای این کار، یکی از بهترین ابزار هایی که وجود دارد، کلاکت است. کلاکت یکی از بهترین ابزار هایی است که می توان در هنگام فیلمبرداری از آن استفاده کرد تا فیلم هایی که ضبط می کنیم، مرتب باشند و هر صحنه و پلان، معلوم باشد.

بهترین نوع این ابزار، کلاکت وایت برد است که می توان با یک ماژیک معمولی از آن استفاده کرد. روش کار با این ابزار نیز بسیار آسان است. شما وقتی که می خواهید یک صحنه را فیلمبرداری کنید، باید قبلا پلان ها و صحنه ها را یادداشت کنید و در هنگام فیلمبرداری، روی کلاکت، تاریخ، ساعت، نام صحنه و … را یاد داشت می کنید.

و در هنگامی که قرار است دوربین شروع کند به ضبط، جلوی دوربین می گیرید به طوری که دوربین روی کلاکت شما فوکوس داشته باشد. به همین سادگی شما می توانید از کلاکت استفاده کنید و خودتان را از دردسر بسیار بزرگی نجات دهید!

حال این درد سر چیست و استفاده نکرد از کلاکت، چه مشکلی می تواند به وجود بیاورد؟! خیلی ساده است. وقتی که شما از کلاکت استفاده نکنید و فیلم های شما، بدون نام و نشان باشند، در هنگام تدوین و مدیریت راش ها و فیلم های خامی که ضبط کردید، به مشکل بر می خورید و این وسط، دهن تدوینگر صاف می شود.

پس این فیلم را هم ملاحظه بکنید تا تجربه ی تلخی که برای خودم پیش آمده را ببیند :))

مشاهده ویدیو در آپارات | مشاهده ویدیو در یوتیوب

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.