آموزش سانسور کردن در افترافکت

آموزش سانسور کردن در افترافکت

در این پست، با آموزش سانسور کردن در افترافکت با شما عزیزان هستیم. بعضی اوقات پیش می آید که می خواهید یکسری موارد از دید مخطب مخفی بماند. بهترین راه سانسور کردن فیلم است که می توان در افترافکت به راحتی انجام دارد. به عنوان مثال می خواهید چهره ی یک شخصی را در یک صحنه ی مصاحبه مخفی کنید.

برای این کار می توانید ابزار های افترافکت استفاده کنید که ابتدا باید یک Adjustment Layer درست کنید. سپس آن قسمتی که می خواهید مات شود را با استفاده از ابزار ماسک انتخاب کنید. باید در این مرحله دقت لازم به خرج دهید تا آن قسمتی که می خواهید را دقیق انتخاب کنید. سپس در Effects & Presets ، می توانیم از افکت های متنوعی برای اعمال سانسور استفاده کنیم.

به عنوان مثال اگر بخواهید آن بخش سانسوری شما، حالت مربعی داشته باشد، می توانید از افکت Mosaic استفاده کنید و سپس سایز طول و عرض مربع ها را کم و زیاد کنید.

اگر هم خواستید صرفا یک حالت ماتی ساده روی کار بیندازید، می توانید افکت Fast Box Blur را انتخاب کنید و مقدار Blur Radius را به تناسب کار زیاد کنید و حالت ماتی را ایجاد کنید.

نکته مهمی که وجود دارد این است که سعی کنید قسمتی که می خواهید مات شود را به دقت انتخاب کنید چوم این کار خیلی مهم است. اگر شما می خواهید چهره را مات کنید، نباید گردن به پایین سوژه را مات کنید. چون این کار حرفه ای نیست و فیلم شما را خراب می کند.

برای اینکه این تکنیک را به خوبی یاد بگیرید، می توانید ویدیوی زیر را ببیند و سعی کنید موارد و نکاتی که گفته می شود را به دقت یاد بگیرید.

مشاهده ویدیو در آپارات | مشاهده ویدیو در یوتیوب

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.