آموزش کامل استفاده از اکشن فتوشاپ

آموزش کامل استفاده از اکشن فتوشاپ

در این پست، با آموزش کامل استفاده از اکشن فتوشاپ با شما عزیزان همراه هستیم. اکشن ها یکی از ابزار های آماده هستند که برای خلق صحنه های زیبا و حرفه ای، درست شده اند. اکشن، در واقع کار هایی است که یک طراح  بر روی یک طرح انجام داده و سپس مراحل کار خودش را به صورت یک فایل ذخیره کرده.

در نتیحه هر کسی آن فایل را داشته باشد می تواند آن صحنه ای که طراح اولی درست کرده را، درست کند. به خاطر همین، خیلی از آتلیه های عکاسی نیز برای کار خود یک اکشن آماده دارند و وقتی که یک عکس خام می گیرند، اکشن خودشان را اعمال می کنند و هم عکس را روتوش می کنند و هم سایز آنرا درست می کنند!

اما استفاده از اکشن هایی که در سایت های گرافیکی وجود دارد، شروطی هم دارد. برای اینکه اکشن های خوشگلی روی عکس خودتان اعمال کنید، عکس شما باید استودیویی باشد و در عین حال، کیفیت و نور خوبی هم داشته باشد.

شما نباید انتظار داشته باشید که هر عکسی که با موبایلتان گرفتید و یک اکشن حرفه ای روی آن اعمال کردید، یک عکس هالیوودی درست شود!!!

این شرط خیلی مهم است که عکس شما، خودش زیبا و حرفه ای باشد تا اکشنی که اعمال می شود، زیبایی آنرا چند برابر کند. حتی در عکس های پیش نمایش اکشن ها نیز ، می توانید این مسئله را ببیند که از عکس های استودیویی استفاده شده.

نکته ی دیگری که برای استفاده از اکشن ها لازم است بدانید این است که باید فایل راهنمای اکشن را حتما مطالعه کنید. هر اکشن یک فایل راهنما دارد و در آن، در مورد سایز عکس شما، لایه هایی که باید داشته باشد، مود رنگی که باید داشته باشد و … توضیح داده شده که باید به همه ی آنها توجه داشت.

برای اینکه بتوانید این موارد را به خوبی یاد بگیرید و با انواع و اقسام اکشن ها آشنا شوید، ویدیوی زیر را ملاحظه کنید و سعی کنید که بعد از آموزش، یک اکشن حرفه ای روی یک عکس حرفه ای، اعمال کنید.

مشاهده آموزش در آپارات | مشاهده آموزش در یوتیوب

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.