آموزش کم حجم کردن اصولی فیلم

آموزش کم حجم کردن اصولی فیلم

در این پست، با آموزش کم حجم کردن اصولی فیلم ، با شما عزیزان همراه هستیم. یکی از نکات خیلی مهمی که یک تدوینگر و موشن دیزاینر باید به آن توجه داشته باشد، این است که چه طور حجم فیلم را بدون پایین آمدن کیفیت کم کند.

برای اینکه این مطلب را به خوبی یاد بگیریم، اول باید با مهفوم بیت ریت آشنا شویم. بیت ریت، میزان اطلاعاتی است که در یک ثانیه فیلم وجود دارد که این اطلاعات هر چقدر زیاد باشد، کیفیت فیلم و حجم آن بالا می رود و هر چقدر که پایین باشد، کیفیت آن نیز پایین می آید.

حالا نکته مهم این است که برای کلیپ ها با سایز های مختلف، بیت ریت ویدیوی ما چقدر باید باشد تا کلیپ ما با کیفیت باشد!؟ آیا بیت ریت ویدیویی که سایز آن HD است، با ویدیویی که سایز آن Full HD است، به یک مقدار است؟!

چواب این است که ما یک جدولی داریم که میانگین بیت ریت ویدیو در آن مشخص است. به عنوان مثال اگر ویدیوی شما HD باشد، برای اینکه کیفیت فیلم شما خوب باشد، باید بیت ریت آن ۱۵۰۰ کیلو بیت در ثانیه باشد. یا اگر خواستید کیفیت بهتری داشته باشید، می توانید بیت ریت ۲۲۵۰ برای فیلم دلخواهتان در نظر بگیرید.

جدول بیت ریت ویدیو

اما با توجه به این مسئله، چه طور حجم فیلم را کم کنیم؟! وقتی که با مفهوم بیت ریت آشنا شدیم، می توانیم با کم کردن بیت ریت ویدیو در نرم افزار های مختلف، حجم ویدیوی خودمان را تا حد قابل توجهی پایین بیاوریم. تا هم حجم فیلم پایین بیاید و هم کیفیت آن افت نکند.

در ویدیویی که در آخر پست قرار دارد، روش کم حجم کردن فیلم را با استفاده از ۲ نرم افزار HandBreake و Format Factory می بینیم. هر کدام از این ۲ نرم افزار، مزایا و معایب خودشان را دارند که با هم به بررسی آن می پردازیم.

پس ویدیوی زیر را به دقت ببیند تا با روش کار با هر کدام از این نرم افزار ها آشنا شوید و نکات مهمی که در حین کار باید به آن دقت داشته باشید، آشنا شوید.

مشاهده ویدیو در آپارات | مشاهده ویدیو در یوتیوب

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.