تنظیم رنگ و نور در پریمیر

تنظیم رنگ و نور در پریمیر

در این ویدیو، با آموزش تنظیم رنگ و نور در پریمیر با شما عزیزان هستیم. تنظیم رنگ و نور یک مسئله ی بسیار مهمی است که هر تدوینگر و کسی با پریمیر کار می کند، باید در کار های خودش پیاده کند. فرض کنید که شما یک ویدیویی قرار است بسازید که فوتیج های آن، در دل طبیعت گرفته شده. نور روز بسیار زیاد است و تصویر را زیادی روشن کرده است.

در اینجا شما باید به فوتیج ویدئویی خودتون برسید. نور را باید تنظیم که زیادی تصویر روشن یا اصطلاحا، تصویر “OverExpose” نباشد. از طرفی رنگ ویدیو نیز باید زنده و جذاب باشد تا مخاطب، جذب کار شما شود. به خاطر همین، اهمیت این کار بسیار مهم است.

در این آموزش، ما یکسری از پلاگین های پریمیر را بر روی ویدیوی خودمون اعمال می کنیم تا ببین هر کدام، چه تاثیر روی کار ما می گذارد. به عنوان مثال ما پلاگین Levels را بر روی ویدیوی خودمان اعمال می کنیم. پلاگین “لِوِل” برای کار کردن روی نور ویدیو است. این پلاگین برای شما، مجموعه از گزینه ها قرار می دهد که می توانیم در هر چنل رنگی، نور را تظنیم کنیم.

مثلا اگه خواستیم رنگ فوتیج خودمان را به سمت تِم قرمز رنگ ببریم، لازم است که در قسمت (R) ، مقادیر را کم و زیاد کنیم. مثلا اگه خواستیم قسمت های روشن را، در چنل رنگی قرمز زیاد تر کنیم، لازم است که در قسمت  (R) و قسمت Output Level ، مقدار آنرا بیشتر می کنیم. به همین روش می توانیم در سایر چنل های رنگی، روی رنگ ویدیو کار کنیم.

از دیگر پلاگین ها، پلاگین Curves است که بسیار عالی است و ما با استفاده از خط اُریبی که وجود دارد، رنگ و نور را همزمان می توانیم با هم تنظیم کنیم. در نهایت اگر هم خواستید به صورت اصولی و حرفه ای این مبحث را یاد بگیرید، ویدیوی زیر را به دقت ببنید و نکات داخل ویدیو را به خوبی روی کارتان انجام دهید.

مشاهده آموزش در آپارات | مشاهده آموزش در یوتیوب

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.