زیبا کردن متن نستعلیق در فتوشاپ

زیبا کردن متن نستعلیق در فتوشاپ

در این پست، با آموزش زیبا کردن متن نستعلیق در فتوشاپ ، با شما عزیزان همراه هستیم. بعضی اوقات پیش می آید که ما می خواهیم از خط نستعلیق، در طراحی خودمان استفاده کنیم. خب خط نستعلیق، یکی از خط های اصولی و قدیمی ایرانی است که با یکسری ترفند، می توان آنرا امروزی و زیبا تر کرد. البته به یک شرط بسیار مهم.

برای ایجاد یک تایپو گرافی زیبا با خط نستعلیق، لازم است که دید بصری خوبی نسبت به چینش حروف، کشیدگی،  فواصل حروف و … داشته باشیم.

این مسئله، نکته ی بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شد. خط نستعلیق و شکسته نستعلیق، یک خط اصولی و قاعده مند است که در مواردی، می توان آن قواعد را کمی تغییر داد. به شرطی که همان قواعد را به صورت اصولی بشکنیم. نه اینکه از کل آن قواعد غافل شویم!

فتوشاپ ابزار بسیار عالی، برای کار کردن بر روی خط نستعلیق و شکسته نستعلیق می باشد و ما در ویدیویی که در این پست است، یاد می گیریم که چگونه از یکسری تکنیک ها استفاده کنیم و اصول آن به چه شکل است. پس تا انتها این ویدیو، با ما همراه باشید.


اصولی که در ویدیوی زیر می آموزید:

۱- معرفی نرم افزار های خوشنویسی و قابلیت های آن (به صورت مختصر)

۲- نازک سازی حروف

۳- حذف کشیدگی های اضافه ی کلمات

۴- انداختن یک حرف، بر روی حرف دیگر

۵- ایجاد کشیدگی های جدید بر روی بعضی حروف


با استفاده از نکاتی که در ویدیو زیر عرض می شود، شما می توانید خوشنویسی هایی که در فتوشاپ درست می کنید را، به زیبا ترین شکل ممکن، امروزی کنید تا کاری کرده باشید که مخاطبِ طرحِ هنری شما، لذت بصری بیشتری ببرد.

مشاهده ویدیو در آپارات | مشاهده ویدیو در یوتیوب

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.