معرفی و بررسی قابلیت های نرم افزار کلک

معرفی و بررسی قابلیت های نرم افزار کلک

در این پست، با معرفی و بررسی قابلیت های نرم افزار کلک ، با شما عزیزان همراه هستیم. نرم افزار کلک، یکی از نرم افزار های قدیمی و در عین حال، حرفه ای در بحث خوشنویسی می باشد. این نرم افزار را شرکت سیناسافت از سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ منتشر کرده و تا به امروز نیز، نسخه های بسیار خوب با قابلیت های بسیار عالی منتشر کرده است.

اما در این پست، می خواهیم یکسری قابلیت های این نرم افزار را به صورت اجمالی بررسی کنیم و ببینم که آیا ارزش خرید دارد یا خیر. نکته خیلی مهم این است که بدانیم این نرم افزار، یک نرم افزار ایرانی و غیر رایگان است. لذا برای خرید آن، باید به سایت سینا سافت مراجعه کرد و آنرا خریداری کرد.

رعایت حق کپی رایت نرم افزار های ایرانی، ربط مستقیم به پیشرفت آن مجموعه و نرم افزار دارد. نرم افزار های خارجی هم… خب خودشون تحریممون کردن و تقصیر خودشونه 🙂

اما برویم سراغ نکاتی که این نرم افزار درون خودش جا داده است:

قابلیت اول: دارا بودن رسم الخط های زیاد

این نرم افزار، دارای رسم الخط های زیاد و در عین حال کامل است. هر رسم الخط قدیمی که شما لازم داشته باشید را این نرم افزار داراست. برخی از رسم الخط هایی که در این نرم افزار موجود است را می توانید ملاحظه کنید.

رسم الخط های نرم افزار کلک

قابلیت دوم: وجود قواعد هر رسم الخط

یکی از قابلیت هایی که این نرم افزار را متمایز می کند، وجود قواعد خوشنویسی مختلف است. به عنوان مثال شما می خواهید در یک کلمه با خط نستعلیق، کشیدگی ایحاد کنید! این نرم افزار تمامی کشیدگی های مختلف را در همه انواع خط ها دارد. این قابلیت، بسیار کاربردی و عالی است.

 

قابلیت سوم: وجود شکل های مختلف کلمات

در برخی از رسم الخط ها مثل خط معلی و ثلث ، شما می توانید از بعضی از حالت های مختلف برای کلمات استفاده کنید. به عنوان مثال، در کلمه “امیر المونین” شما می توانید برای هر حرف به هم چسبیده، چند حالت مختلف انتخاب کنید تا تایپوگرافی حرفه ای تری داشته باشید.

کشیدگی های مختلف

 

قابلیت چهارم: داشتن علائم مختلف

قابلیت دیگری که این نرم افزار دارد، وجود علائم مختلف برای هر رسم الخط می باشد. با استفاده از این قابلیت می توانید برای خوشنویسی های خودتان، تمامی علائمی که لازم دارید را قرار بدهید و یک تایپوگرافی حرفه ای داشته باشید.

علائم-خطوط-در-کلک

قابلیت پنجم: گرفتن خروجی وکتور

اما یکی از قابلیت های بسیار عالی این نرم افزار، گرفتن خروجی وکتور می باشد. به عنوان مثال اگر شما لازم داشته باشید که یک تایپورگرافی را در یک بنر تبلیغاتی در سایز بزرگ استفاده کنید، می توانید خروجی وکتور بگیرید و در هر سایز و ابعادی که خواستید، استفاده کنید.

این یک بررسی کلی از نرم افزار خوشنویسی کلک بود. همچنین شما می توانید ویدیوی زیر را ملاحظه کنید تا این قابلیت ها را در خود نرم افزار ملاحظه کنید.

مشاهده ویدیو در یوتیوب | مشاهده ویدیو در آپارات

 

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.