چند نکته در مورد طراحی بنر تبلیغاتی شهری

چند نکته در مورد طراحی بنر تبلیغاتی شهری

در این پست، با چند نکته در مورد طراحی بنر تبلیغاتی شهری ، با شما عزیزان همراه هستیم. یکی از قدیمی ترین روش های تبلیغات، استفاده از بنر های چاپی است. این روش تا همین امروز هم یکی از بهترین روش های ممکن برای تبلیغات در سطح شهر می باشد.

این بنر ها با طرح و رنگ های مختلفی که در سطح شهر نصب می شوند ، می توانند بیشتر توجه مخاطب را جذب کننده و باعث دیده شدن آن برند و محصول تبلیغی شود. اما در این پست می خواهیم به یکسری نکات کلی دقت کنیم که حرفه ای ترین حالت ممکن طراحی خودمان را به مخاطب عرضه کنیم.

نکته اول : کالر مود CMYK

وقتی که شما می خواهید یک طرح چاپی داشته باشید، یکی از مهمترین نکاتی که باید دقت داشته باشید این است که موقع شروع طراحی، از کالر مود CMYK استفاده کنید. چون دستگاه های چاپی، از این استاندارد استفاده می کنند. استفاده از کالر مود، باعث واقعی تر شدن خروجی نهایی چاپ، با آن چیزی است که شما طراحی می کند.

نکته دوم: داشتن حاشیه امن

همیشه قرار نیست وقتی شما می خواهید طراحی طراحی کنید، همه ی إلمان ها و آبجکت های داخل تصویرتان، کل تصویر را بپوشاند. شما باید به طرح گرافیکی خودتان، فضای تنفس بدهید. تا وقتی که قرار است طراح شما چاپ شود، قسمتی از آن موقع برش بنر ، نابود نشود!

نکته سوم: بنر قرار است کجا استفاده شود؟

شاید این نکته خنده دار به نظر بیاید، ولی باید از کارفرما بپرسیم که این بنر قرار است در کجا استفاده شود. اگر قرار است این بنر، در یک نقطه شلوغ شهر شود، باید یک سبک دیزاین استفاده کنیم و اگر قرار است در یک جای خلوت یا با ترافیک روان نصب شود، باید یک نوع دیزان دیگر انتخاب کنیم.

در جاهایی که ترافیک است و معمولا ماشین ها در توقف زیادی دارند، ما می توانیم از متن بیشتر و تصاویر بهتری استفاده کنیم. ولی اگر قرار است بنر ما در اتوبان نصب شود؛ ماشین ها با سرعت رد می شوند و عملا فرصتی برای خواندن متن زیاد و تصویر معمولی ندارند! در آنجا باید با یک تصویر مفهومی ولی سریع الفهم، حرفمان را به مخاطب برسانیم.

نکته چهارم: استفاده از ایده های خلاقانه

همیشه قرار نیست که فقط از بنر استفاده شود! بعضی اوقات باید ایده را تلفیقی از بنر و اشیاء پیاده کنیم. به عنوان مثال اگر شما عبارت Creative urban advertising را سرچ کنید، می توانید به ایده های خوبی دست پیدا کنید. ایده هایی که تلفیقی از بنر های تبلیغاتی است ولی وقتی قرار است تبلیغ شکلات باشد، از صندلی های پارک نیز استفاده می شود. استفاده از این ایده ها بسیار در صنعت تبلیغات ایران خالی است. چند نمونه از این تبلیغات را ملاحظه کنید:

 

 

در این ۴ مورد بالا که به عنوان مثال نشان داده شد، صرفا از بنر تبلیغاتی استفاده نکرده اند و همچنین صرفا خواستیم خلاقیتی که در این کار ها استفاده شده برای شما مشخص شود. تبلیغاتی هرچند ممکن است کانسپت باشد ولی ایده های استفاده شده در آنها، بسیار عالی و جذاب است. اگر هم مایل هستید نکاتی که عرض شد را به صورت کامل تر ملاحظه کنید، می توانید ویدیوی زیر را ملاحظه کنید.

 

مشاهده ویدیو در یوتیوب | مشاهده ویدیو در آپارات

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.