آموزش انتخاب دقیق مو در فتوشاپ

آموزش انتخاب دقیق مو در فتوشاپ

انتخاب دقیق مو در فتوشاپ خیلی کار چالشی و سخت است و باید یک آموزش خوب دید تا یاد گرفت که چه طور این کار را به راحتی می توان انجام داد. اما روش این کار به چه شکلی است؟! ابتداء باید عکس خودتون رو وارد فتوشاپ کنید. در این آموزش بر فرض می خواهیم عکس سوژه را از بکگراند و پس زمینه اش جدا کنیم.

در ادامه باید ابتداء دور و حاشیه ی سوژه را انتخاب کنیم. این کار رو می توانید با ابزار Pen یا با ابزار های سه‌گانه انتخاب و Select انجام دهید. ولی نکته  مهم این است که تا حدی که می شود، عکس باید دور عکس دقیق انتخاب شود! بعد از اینکه این کار ، می رویم سراغ اصل مطلب و آن نیز این است که بعد از انتخاب کردن دقیق دور سوژه، راست کلیک کرده و گزینه ی Select And Mask (در فتوشاپ ۲۰۲۰) را انتخاب می کنیم.

با تنظیمات کلی آن خیلی کاری نداریم ولی مهمترین گزینه، بخش چپ و بالای تصویر است و لازم است بر روی گزینه ی ای که حالت “چمن مانند” است کلیک کنیم. دقیق تر بخواهیم نام آنرا بگوییم، گزینه ی Refine Edge Brush Tool است.

سپس با ابزاری که فعال شده، بر روی نقاط حاشیه ای تصویر می کشیم به طوری که به صورت کامل مو ها را در تصویر ما انتخاب کند. و در اینجا فقط کافی است که بر روی گزینه ی ok کلیک کنیم تا سلکشن ما به صورت دقیق ذخیره بشه و ما بتونیم تصویر سوژه را از بکگراند جدا کنیم.

برای توضیحات بیشتر پیشنهاد می دهیم که حتما ویدیوی زیر را ببینید تا به یکسری ریزه کاری های بیشتر نیز آشنابشوید.

مشاهده ویدیو در آپارات | مشاهده ویدیو در یوتیوب

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.