افکت انعکاس عکس روی آب در فتوشاپ

افکت انعکاس عکس روی آب در فتوشاپ

در این آموزش می خواهیم با هم روش ایجاد افکت انعکاس سوژه روی آب را در فتوشاپ با هم یادبگیریم. به این شکل که ما یک سوژه ای داریم که در هوا و بر روی آب است و برای واقعی تر شدن این عکس، بازتاب عکس فرد را روی این آب بیندازیم. مراحل کاملا ساده است!

بعد از اینکه سوژه را در فتوشاپ وارد کردیم و دور آنرا کامل انتخاب کردیم و سپس حذف کردیم و سوژه را کاملا حرفه ای درست کردیم؛ تصویر سوژه را در یک صفحه ی جدیدی می آوریم و عکس دریاچه یا دریایی  هم زیر لایه ی آن قرار می دهیم. سپس یک کپی از سوژه و عکس خودمون میگیریم و با توجه به پرسپکتیو عکس دریا  یا دریاچه خودمون؛ آنرا فیکس میکنیم و تنظیم می کنیم.

بعد از آن، نوبت به این می رسد که کپی عکسی که گرفتیم رو، روی آن یکسری افکت برای اعوجاج موج آب بیندازیم که این کار را با استفاده از پلاگینِ Displace در قسمت Distort انجام می دهیم که پلاگین بسیار عالی برای این بحث می باشد. سپس برای واقعی تر شدنِ کپی عکس خودمان، کمی قسمت پایینی آن را Blur و مات می کنیم تا حالت واقع گرایانه تری پیدا کند.

به مراحل پایانی کار می رسیم و در انتها، یک سایه ای زیر پای سوژه خودمون می اندازیم که حس واقعی تر بودن بهتری پیدا کنید. این کار را با استفاده از یک براش با Hardness کم انجام می دهیم و کمی آنرا به طرف راست و چپ می کشیم و دقیق زیر پای سوژه قرار می دهیم.

برای اینکه تصویر نهایی شما هم بهتر شود، تمام لایه ها را یکی کرده روی آن، افکت های زیبا مثل Lens Flare و .. استفاده کنید تا تصویر شما زیبایی دو چندان پیدا کند.

در نهایت برای اینکه بتوانید مطالبی که گفته شد را به دقت ملاحظه کنید، ویدیوی زیر را ببیند تا با جزئیات کار نیز آشنا شوید.

مشاهده ویدیو در آپارات | مشاهده ویدیو در یوتیوب

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.