آموزش ایجاد پرتوی نور در فتوشاپ

آموزش ایجاد پرتوی نور در فتوشاپ

در این ویدئو، با آموزش ایجاد پرتوی نور در فتوشاپ در خدمت شما هستیم. ساخت افکت پرتوی نوری در فتوشاپ یک کار بسیار عالی است که می توان در صحنه هایی که ما تصویر آسمان ابری را داریم، اعمال کنیم و یک پوستر یا عکس نوشته ی بسیار عالی طراحی کنیم.

این افکت را به صورت اصطلاحی، “God Rays” نیز می گویند ولی در عمل ، روش اعمال این افکت، یکی بیش نیست. همناطور که گفته شد، برای اعمال این افکت، بهتر است از صحنه ای ابری استفاده کرد. یعنی تصویر شما و سوژه ی شما، باید در یک فضای ابری، ترجیحا با ابر های کم باشد.

مرحله ی بعد این است که ابر ها را انتخاب کنیم که می توانیم با ابزار Magic Wand Tool اینکار را انجام دهیم. البته می توانیم برای بهتر شدنش هم ، از ابزار Select And Mask هم استفاده کنیم و سلکت خودمان را بهتر انجام دهیم.

سپس بعد از اینکه اینکار را انجام دادیم و ابر را ترجیحا دقیق انتخاب کردیم، یک کپی از آن می گیریم و  بر روی آنکپی ، فیلتر Radial Blur را اعمال
می کنیم. این فیلتر را نیز می توانید از قسمت Filter ، بخش Blur و سپس فیلتر Radial Blur ببینید.

بعد از اینکه “رادیال بِلِر” را فعال کردید و پنجره ی آن برای شما باز شد، از بین گزینه ی Radial  و گزینه ی Zoom روی گزینه ی “زوم” کلیک کنید و مقدار آنرا بیشتر کنید و بر روی گزینه ی “اوکی” کلیک کنید.

بعد اینکه این کار را انجام دادید، رنگ لایه ای که این افکت اعمال شده است را ، رنگ سفید دهید و ترجیحا Blend Mode آنرا عوض کنید. با استفاده از این مواردی که خدمت شما گفته شد، می توانید افکت God Rays یا همان پرتوی نور را اعمال کنید و جلوه ی بسیار زیبایی را برای تصویر خودتان بسیازید. اگر هم شما از یکسری اورلی های فتوشاپ نیز استفاده کنید، تصویر شما رویایی تر نیز می شود.  برای اینکه ببیند اورلی های گرافیکی چه هستند

روی لینک زیر می توانید کلیک کنید و آموزش دیگر ما را ملاحظه کنید.


اورلی های گرافیکی چیست و چه کاربردی دارد؟! 


برای اینکه این آموزش را به صورت ویدئویی ببیند تا با مراحل آن آشنا شوید، می توانید ویدئوی زیر را ملاحظه کنید.

مشاهدآموزش در آپارات | مشاهدآموزش یوتیوب

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.