جدا کردن صدا و تصویر در پریمیر

جدا کردن صدا و تصویر در پریمیر

در این ویدئو، با آموزش جدا کردن صدا و تصویر در پریمیر با شما عزیزان هستیم. جدا کردن صدا و تصویر  یک نکته و تکنیک بسیار مهمی است که هر تدوینگری، در هر سطح لازم است انجام دهد و آنرا در کار خودش اعمال کند.

این تکنیک ، در چه جایی به کار ما می آید و چقدر کارایی دارد؟! فرض کنید می خواهید صدای ویدئوی شما، زود از تصویر  پخش شود. یعنی ابتدائا صدا باشد و چند ثانیه بعد، تصویر ظاهر شود. برای اینکه این کار را انجام دهیمو صدا و تصویر را جدا کنیم ، می توانیم به ۲ روش این کار را انجام دهیم :

۱- به این شکل که ابتدائا ویدئو را وارد تایم لاین پریمیر می کنیم و سپس بر روی ویدئو، راست کلیک می کنیم و روی گزینه ی Unlink کلیک می کنیم تا به راحتی بتوانیم صدا را از تصویر جدا کنیم و تدوین خودمان را انجام دهیم.

۲- راه دوم برای جدا کردن صدا و تصویر در پریمیر این است که ویدئو را وارد پریمیر کنیم و سپس دوبار روی آن کلیک کنیم. بعد از اینکه کلیک کردیم و به پنجره Sourse منتقل شدیم، در قسمت پایین این پنجره، ۲ گزینه وجود داردکه مورد بحث ماست. از این ۲ گزینه ، یکی برای وارد کردن صدا به صورت تنها است که گزینه ی Drag Only Audio است و دیگری برای وارد کردن فیلم به تنهایی است که گزینه ی Drag Only Audio است. روی هرکدام که کلیک کنید و سپس بکشید و وارد تایم کنید، صدا یا تصویر را به صورت جدا و تنهایی دارید.

پریمیر نرم افزار است! کسی که پریمیر بلده و ۲ تا ویدئو کات کرده، تدوینگر نیست!

(کلام بزرگان)

راه سومی نیز وجود دارد که خیلی پیشنهاد نمی شود اما در ویدئوی زیر می توانید به صورت دقیق ، هر ۳ راه گفته شده را ملاحظه کنید. پس حتما ویدئو زیر را ملاحظه کنید و به صورت دقیق موارد را انجام دهید تا ویدئوی شما از صدا، جدا شود.

مشاهده آموزش در آپارات | مشاهده آموزش در یوتیوب 

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.