ساخت پرچم موشن گرافیک در افترافکت

ساخت پرچم موشن گرافیک در افترافکت

در این ویدئو، با آموزش ساخت پرچم موشن گرافیک در افترافکت با شما هستیم. شبیه سازی این کار در افترافکت، یک کار بسیار جالب و عالی است که می توان به عنوان یک تکنیک در افترافکت پیاده کرد. برای این آموزش ، ما از پرچم مقدس ایران استفاده می کنیم و انیمیت آنرا انجام می دهیم.

برای انیمیت کردن پرچم به سبک موشن گرافیک، ما از یک پلاگین داخل افترافکت استفاده می کنیم و آن پلاگین، Wave Warp نام دارد. روش کار به این شکل است که ابتدائا، پرچم خودمان را در کامپوزیشن اصلی وارد می کنیم. سایز آنرا به صورت دلخواه کوچک می کنیم و سپس آنرا تبدیل به Pre-Compose ، از نوع Move All Attribute می کنیم .

سپس پلاگین Wave Warp را روی آن اعمال می کنیم و شروع می کنیم به تنظیمات آن برسیم.  میزان Wave و حرکت آن، در جهت چپ و راست، بالا پایین را تغییر می دهیم تا به یک حرکت و یا اصطلاحا “وِیو” خوب رسیم. ما باید با توجه به نیازی که داریم، حرکت را تنظیم کنیم. سپس نوبت به سرعت و Speed پرچم می رسد که باید با توجه به نیاز خودمان آنرا تنظیم کنیم.

موشن گرافیک، باید از صفر تا صد ساخته شود. ما صرفا می توانیم از یک سری اسکریپت استفاده می کنیم تا سرعت کار بالاتر برود. اگر فقط بلد باشیم که از فایل آماده استفاده کنیم، شما در سطح تازه کار و مقدماتی این کار هستید!

اگر بخواهیم پرچم حسابی تکان بخورد، باید سرعت را زیاد تر کنیم و اگر بخواهیم صرفا پرچم یک تکانی بخورد، لازم نیست که مقدار آنرا زیاد کنیم. چون از زیبایی کار کاسته می شود و به صورت کلی، خیلی پیشنهاد نمی شود. در نهایت هم اگر خواستیم که یک میله و ، برای پرچم خودمان درست کنیم، با استفاده از ۲ شیپ، این کار را انجام می دهیم.


این وسط هم بگم که یادتون باشه حتما Auto Save یا سیو خودکار افترافکت رو فعال کنید چون پورسه ساخت پرچم موشن گرافیک در افترافکت، کمی سیستم را درگیر می کند و امکان دارد پروژه کرش کند و بسته شود!

آموزش فعال کردن سیو خودکار افترافکت


یک شیپ را به صورت میله، برای پرچم درست می کنیم و یک شیپ هم به صورت دایره ای شکل، برای  سر این میله قرار می دهیم که بسیار عالی می شود. برای اینکه این کار را به صورت دقیق و حرفه ای ببنید، ویدئوی زیر را به دقت ملاحظه کنید و مواردی که گفته می شود را تمرین کنید.

مشاهده آموزش در آپارات | مشاهده آموزش در یوتیوب 

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.