کارکردن روی کیفریم ها در افترافکت

کارکردن روی کیفریم ها در افترافکت

در این ویدئو، با آموزش کارکردن روی کیفریم ها در افترافکت با شما عزیزان هستیم. کار کردن روی کیفریم ها در افترافکت یک مسئله مهمی است که افراد باید به آن دقت داشته باشند تا صحنه هایی که درست می کنند، زیباتر و دلنشین تر شود.

برای اینکه بتوانیم این کار را در افترافکت انجام دهیم، لازم است که بعد از ساختن کیفریم ها در هر قسمتی که لازم داشتیم (مثل Scale, Position, Rotation و … ) ، همه ی کیفریم ها را انتخاب کنیم و سپس راست کلیک کنیم تا پنجره ای باز شود. از قسمتی که باز می شود، می توانیم گزینه های مختلفی را ببینم که ما با گزینه های Easy is in و Easy is out کار داریم و با این ۲ گزینه مقصود خودمان را انجام می دهیم.

گزینه ی Easy in باعث این می شود که آبجکت ما  (به عنوان مثال در قسمت پوزیشن) وقتی می خواهد وارد صحنه بشود، ابتداء سریع باشد و سپس به انتهای مسیر مورد نظر که می رسد، حرکتش آرام شود.

گزینه ی Easy out بر عکس مورد اول است است و برای زمانی استفاده می شود که آبجکت ما قرار است از صحنه خارج شود که با این گزینه، ابتداء حرکتش آرام است و سپس به انتهای مسیرش که می رسد، سریع می شود. به صورت کلی وقتی بخواهیم کیفریم های خودمان را طوری کنیم که از حالت خشکی و معمولی بودن در بیایند، از این گزینه ها استفاده می کنیم.

حال به عنوان مثال ما در قسمت پوزیشن این کار را انجام دادیم ولی در سایر جا هایی که ما کیفریم می سازیم، می توانیم این گزینه را فعال کنیم و روی کیفریم هایمان، مدیریت حرفه ای داشته باشیم. برای بهتر شدن این کار نیز، ما در قسمت Graph Editor می توانیم تغییرات خودمان را نیز اعمال کنیم که این حرکات که در ابتداء سریع هستند و سپس آرام یا بالعکس؛ با چه سرعتی انجام شود.

برای اینکه این موارد را به خوبی ببینید و یاد بگیرید، ویدئوی زیر را ملاحظه کنید تا با فرایند آن به صورت حرفه ای آشنا شوید.

مشاهده آموزش در آپارات | مشاهده آموزش در یوتیوب 

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.