مدیریت و تغییر کلید های میانبر پریمیر

مدیریت و تغییر کلید های میانبر پریمیر

در این ویدیو، با آموزش مدیریت و تغییر کلید های میانبر پریمیر با شما عزیزان هستیم. این کار برای بالا بردن سرعت کار شما در پریمیر بسیار عالی است. شما می توانید هر کلید را مدیریت کنید تا با سریع ترین حالت ممکن تدوین خودتان را انجام دهید.

برای این کار در منوی ادیت، بر روی گزینه ی keyboard  Shortcut کلیک می کنیم تا پنجره ی اصلی باز شود. سپس در اینجا ما می توانیم کلیه کلید ها را تغییر دهیم و روی آنها مدیریت داشته باشیم. برای اینکه ببیند هر کلید چه کاری انجام می دهد، می توانید بر روی کلید های کنترل ، شیفت و آلت کلیک کنید تا ببیند بر روی هر کلیدی که بر روی کیبرد هست، چه کاری مد نظر گرفته شده است.

مثلا اگه شما کنترل را به همراه کلید “S” بگیرید و روی همین کلید، کلیک کنید، گزینه ی Save فعال است. اگر خواستید می توانید آنرا تغییر  دهید. برای این کار می توانیم در قسمتی که ۲ گزینه ی Command  و Shortcut وجود دارد، می توانید در قسمت Shortcut، روی گزینه ای که فعال است، کلیک کنید و سپس آنرا تغییر دهید.

به این شکل که ابتداء شیفیت،کنترل یا الت کلیک کنید و سپس روی کلید مورد نظر کلیک کنید. به همین شکل می توانید هر کلیدی که خواستید یا ببینید که چه کاری انجام می دهد و سپس آنرا به نفع خودتان، تغییر دهید.

در همچنین در قسمت بالای این پنجره در قسمت Keyboard Layout Preset ، حالت های مختلفی را برای پریمیر انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر شما با “فاینال کات” کار کردید و تازه وارد پریمیر شده اید، می توانید کلید های نرم افزار فاینال کات را انتخاب کنید تا شرت‌کات های آن در پریمیر فعال شود.

همچنین در قسمت بالا سمت راست، گزینه ای وجود دارد به نام Layout که زبان کیبرد خود را می توانید انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر کیبرد شما ژاپنی باشد، می توانید بر اساس حروف ژاپنی ، کیبرد خودتان را با پریمیر سِت کنید. برای اینکه این مسئله را به خوبی یاد بگیرید، می توانید ویدئوی زیر را ببنید تا با جزئیات این مسئله آشنا شوید.

مشاهده آموزش در آپارات | مشاهده آموزش در یوتیوب 

 

شاید دوست داشته باشید ...
2 نظرات
  1. rasull می گوید

    سلام آیا شورت کات های پریمیر رامی توان بر اساس ادیوس تنظیم کرد ؟ ممنون

    1. فلت جی اف ایکس می گوید

      سلام. خیر باید به صورت دستی این کار رو انجام بدید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.