تنظیم حرفه ای وایت بالانس ویدیو در پریمیر

تنظیم حرفه ای وایت بالانس ویدیو در پریمیر

در این ویدیو، با آموزش تنظیم حرفه ای وایت بالانس ویدیو در پریمیر با شما عزیزان هستیم. وایت بالانس، همان دمای رنگِ عکس یا ویدیو است که اگر زیادی گرم باشد، تصویر تن رنگی زرد پیدا می کند و اگر هم بیش از حد سرد باشد، تن رنگی سرد و آبی پیدا می کند. حال سوال این است که آیا این مسئله اگر در ویدیو رعایت نشود، ویدیو را خراب می کند یا نه؟!

جواب خیلی ساده است؛ بله خراب می کند و بد هم خراب می کند. فرض کنید که یک تصویری می بینید که رنگ ها در آن خراب است و همه چیز به رنگ زرد یا آبی است. در اینجا هر کسی می تواند متوجه شود که تصویر خراب است. لذا باید آنرا اصلاح کرد تا رنگ ویدیو درست شود.

در اینجا شما باید تن رنگی را معتدل کنید که لازم است از چند پلاگین رنگ در پریمیر، همزمان استفاده کنید. وقتی وایت بالانس ما به رنگ آبی برسد، باید میزان نور آبی را در ویدیو کم کنیم و سپس رنگ سبز آنرا به سمت آبی ببریم تا کمبود رنگ آبی، جبران شود. این کار را خیلی ساده می توان با پلاگین Color Balance و پلاگین Curves انجام داد که راحت ترین راه نیز هست.

از طرفی می توان با پلاگین حرفه ای Lumetri Color پریمیر هم این کار را انجام داد که خیلی هم عالی است ولی لومتری کالر، صرفا اجازه می دهد یکبار با Curves خودش کار کنید در صورتی که ما می خواهیم از Curves ، چندین بار استفاده کنیم . چون در طول این کار، با آن زیاد سر و کار داریم.

خود پلاگین Lumetri Color هم ابزاری برای  تظینم وایت بالانس دارد اما وقتی که وایت بالانس ما خیلی خراب باشد، از این پلاگین کار خاصی  بر نمی آید باید لذا باید به صورت دستی، از چند پلاگین استفاده کنیم که در این ویدیو، می توانید یا آنها آشنا شوید. پس ویدیوی زیر را به دقت ببینید و اگر مشکل وایت بالانس برای شما به وجود آمد، از آن استفاده کنید.


آموزش تنظیم رنگ ویدیو در پریمیر


مشاهده آموزش در یوتیوب | مشاهده ویدیو در آپارات

 

شاید دوست داشته باشید ...
2 نظرات
  1. محمد جواد چراغلو می گوید

    سلام
    خسته نباشید
    ممنون از آموزش‌های خوبتون.
    لطفا یه آموزشی درباره استفاده از پلاگین‌ها و ترانزیشن‌های دانلود شده، در پریمیر داشته باشید. با تشکر.

    1. فلت جی اف ایکس می گوید

      سلام محمد جان.
      حتما در سرفصل های آموزشیمون قرار میدیم

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.