آموزش نویز گیری حرفه ای صدا در پریمیر

آموزش نویز گیری حرفه ای صدا در پریمیر

در این ویدیو، با آموزش نویز گیری حرفه ای صدا در پریمیر با شما عزیزان هستیم. نویز گیری صدا یکی از پایه ای ترین کار هایی است که هر تدوینگری باید آنرا بداند تا در مواقعی که احتیاج دارد، بتواند مشکل نویز صدا را برطرف کند.

به لطف ابزار نویز گیر پریمیر، ما می توانیم انواع و اقسام نویز ها را بر طرف کنیم. به عنوان مثال اگر نویزی که شما دارید، نویز ریز و کمی است، می توانید تنظیمات نوزی گیر پریمیر را طوری انجام دهید که تن صدا و کیفیت آن تغییری پیدا نکند.

نکته ای که در هنگام نویز گیری صدا وجود دارد این است که اگر صدای مورد نظر شما، نویز زیادی داشته باشد و بخواهید نویز آنرا بر طرف کنید، خود به خود تن صدایی که دارید تحت الشعاع واقع می شود و “جنس صدا” و حجم آن، تغییر پیدا می کند!

لذا بهترین کار این است که موقع ضبط صدا، تمام تلاش خود را بکنید که صدای بی نقص و بی نویزی ضبط کنید. اما اگر این اتفاق افتاد و شما صدای دارای نویز شد، می توانید به راحتی، نویز آنرا در پریمیر برطرف کنید.

برای این کار، ابتدائا ویدیوی خود را وارد سکانس می کنید. سپس از قسمت Effects ، عبارت Denoise را سرچ کنید. البته در نسخه های قدیمی پریمیر، مثل نسخه ی ۲۰۱۸ به قبل، آنرا به نام Noise Reduction می شناسند. به خاطر همین اگر شما از نسخه های قدیمی تر استفاده می کنید، لازم است که نام آنرا درست سرچ کنید.

سپس آنرا بر روی ویدیو خودتان اعمال کنید و از قسمت Edit می توانید حجم نویز را مشخص کنید تا بتوانید نویز گیری خوبی داشته باشید و “جنس صدا” از دست ندهید.

به عنوان مثال اگر صدای شما، نویز زیادی داشته باشد، باید آنرا روی حالت Heavy Reduce بگذارید. یا اگر بر عکس بود و حجم نویز شما کم بود، روی Light Reduce بگذارید.


آموزش هایی که در این ویدیو، معرفی شده:


برای اینکه بتوانید به خوبی هرچه تمام، این نکات را فرا بگیرید، ویدیوی زیر را ببینید و همچنین سعی کنید که با هدفون گوش بدهید تا تفاوت قبل و بعد از نویزگیری را متوجه بشوید.

مشاهده ویدیو در آپارات | مشاهده ویدیو در یوتیوب

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.