تکنیک های ساخت موزیک ویدیو مذهبی در پریمیر

تکنیک های ساخت موزیک ویدیو مذهبی در پریمیر

با توجه به اینکه خیلی از عزیزان از ویدیوی آموزش ساخت موزیک ویدیو مذهبی در پریمیر استقبال کرده اند؛ تصمیم گرفتیم که یکسری از افکت های زیبایی که در این کار مناسب است را خدمت شما آموزش بدهیم. در این مجموعه ۹ قسمتی، تکنیک هایی را فرا می گیرید که برای ساخت یک موزیک ویدیو مذهبی استفاده می شود. اگر شما علاقه مند به ساخت این سبک از محتوا هستید، مجموعه فعلی را به شما پیشنهاد می شود.

این مجموعه هم در کانال آپارت و هم در کانال یوتیوب ما آپلود شده است و می توانید پلی لیست این مجموعه را به صورت کامل ملاحظه کنید. همچنین لازم به ذکر است که تمامی فوتیج های استفاده شده در این مجموعه ویدیو، از سایت اربعین استوک دانلود و استفاده شده است.

 

قسمت اول – ایجاد افکت وهم آلود در پریمیر

اما در این ویدیو، با هم روش ساخت یک افکت وهم آلود را یاد می گیریم. با استفاده از افکت، ما می توانیم پشت سوژه مورد نظرمان را در حال حرکت است، یک حالت لانگ اکسپوژر مانند بدهیم . تا صحنه ما زیبا تر بشود. برای ایجاد این افکت، صحنه ما باید یکسری ویژگی هایی داشته باشد که در این ویدیو، به آن نکات می پردازیم و با استفاده از ابزار های پریمیر، آنرا مدیریت می کنیم.

مشاهده ویدیو در یوتیوب | مشاهده ویدیو در آپارات

 


 

قسمت دوم – آموزش ایجاد افکت اسلوموشن در پریمیر

یکی از افکت هایی که در ساخت یک صحنه تاثیرگذار در موزیک ویدیو و یا ویدیو کلیپ مذهبی موثر است؛ افکت اسلوموشن می باشد. در این ویدیو ۲ راه ایجاد این افکت را خدمت شما توضیح داده ایم ولی یک ویدیو مفصل تر قبلا ضبط شده که دیدن آن نیز، می تواند مکمل این ویدیو کوتاه باشد.

مشاهده ویدیو در یوتیوب | مشاهده ویدیو در آپارات

 


 

قسمت سوم – آموزش استفاده از LUTs در پریمیر

اما در این ویدیو می رسیم به آموزش استفاده از LUTs در پریمیر . در بحث ادیت فیلم، ما ۲ مفهوم مهم به نام کالرکارکشن و کالر گریدینگ داریم. کالرکارکشن در واقع تنظیم رنگ و نور مقدماتی و اولیه فیلم می باشد.به این معنا که وقتی فیلمی به دست ما می رسد، اولین کاری که باید انجام بدهیم، درست کردن رنگ و نور فیلم است. مثلا شما یک فوتیج دارید که نور آسمان و سوژه، کاملا غیر اصولی و غیر مناسب است.

اولین کاری که باید انجام بدهیم، بالانس کردن این ۲ می باشد که با استفاده از ابزار های مختلف پریمیر مثل RGB Curves ، Luma Curve و … این کار انجام پذیر می باشد. اما مرحله دوم که اهمیت ویژه ای دارد و بعد از کالرکارکشن انجام می شود، کالرگریدینگ می باشد.

در این مرحله با استفاده از افکت هایی که بر رنگ و نور تاثیر می گذارد، کار کالر کالرگریدینگ را انجام می دهیم. به عنوان مثال اگر شما یک صحنه ترسناک داشته باشید، در مرحله کالر گریدنت، باید فوتیج را طوری آماده کنید، که حس ترس را به مخاطب برساند.

اما در این ویدیو، در مورد استفاده از LUT ها صحبت می کنیم. LUT ها برای کار کالرگریدینگ ما استفاده می شود و می تواند تاثیرات قابل توجهی روی کار ما ایجاد کنند. همچنین روش وارد کردن آنها به پریمیر و استفاده اصولی از آنها را نیز، فرا می گیریم.

مشاهده ویدیو در یوتیوب | مشاهده ویدیو در آپارات

 


 

قسمت چهارم – آموزش تعویض آسمان سفید در پریمیر

بعضی اوقات ممکن است موقع ادیت فیلم، به فوتیجی بر خورد کنید که آسمان آن، خیلی سفید است. در این موارد، ناچارا باید جزئیاتی را به آسمان اضافه کنیم. اگر داینامیک رنج فیلم بالا باشد، می توان با استفاده از پلاگین های کالرکارکشن پریمیر مثل lumetri Color ، جزئیات آسمان را بالاتر برد. ولی اگر داینامیک رنج پایینی داشته باشیم، باید از روش دیگری استفاده کنیم.

در این ویدیو، با استفاده از پلاگین های “دسته Keying” پریمیر یاد می گیریم که چگونه آسمان خوبی را جایگزین آسمان سفید کنیم.

مشاهده ویدیو در یوتیوب | مشاهده ویدیو در آپارات

 


 

قسمت پنجم – معرفی ۲ پلاگین حذف نویز فیلم در پریمیر

وقتی که نور و تنظیمات دستگاهی که با آن فیلم می گیریم درست نباشد، نتیجه آن ایجاد نویز در فیلم می شود. اما اگر از زمان فیلمبرداری گذشته وفوتیج ها ریکورد شده، ما باید عملیات حذف نویز یا DeNoise را انجام بدهیم که نرم افزار پریمیر دارای ۲ پلاگین بسیار عالی، برای انجام درست این پروسه می باشد.

با استفاده از این ۲ پلاگین، ما می توانیم عملیات حذف نویز را به خوبی انجام دهیم ولی یک نکته ای وجود دارد که باید به آن دقت کرد. نویزگیری فیلم همیشه با افت شارپنس همراه است. یعنی در پورسه حذف نویز، شارپنس و وضوح فیلم را از دست می دهید.

ولی با استفاده از ۲ پلاگینی که در این ویدیو معرفی می شود، می توان این مشکل را تا حدودی بر طرف کرد. فقط کافی است که تنظیمات این پلاگین ها را به درستی تنظیم کنید.

 

مشاهده ویدیو در یوتیوب | مشاهده ویدیو در آپارات

 


 

قسمت ششم – آموزش ایجاد افکت تک رنگ در پریمیر

در این ویدیو می خواهیم روش ایجاد افکت تک رنگ یا حتی ۲ رنگ را در پریمیر با هم داشته باشیم. این افکت نیز، یکی از افکت های بسیار عالی ای است که به وسیله آن می توانیم صحنه های زیبایی را در پریمیر خلق کنیم. روش کار این افکت به این شکل است که شما یک صحنه ای دارید که و می خواهید صرفا یک طیف رنگی خاص در آن رنگی بماند و ما بقی رنگ ها به طیف سیاه و سفید تبدیل شود.

یا از طرفی شما می خواهید که ۲ طیف رنگ در صحنه باقی بماند و بقیه رنگ ها به سیاه و سفید تبدیل شود. در این ویدیو به روش ایجاد این افکت و جزئیاتی که لازم است رعایت شود، می پردازیم. لذا این ویدیو را از دست ندهید.

مشاهده ویدیو در یوتیوب | مشاهده ویدیو در آپارات

 


 

قسمت هفتم – آموزش لرزشگیری اصولی فیلم در پریمیر

وقتی که در هنگام ضبط فیلم از سه پایه یا استابلایزر استفاده نکنیم، ناچارا باید فیلم را لرزشگیری کنیم. ابزاری که پریمیر در اختیار ما قرار می دهد، ابزار بسیار قدرتمندی است و می تواند مشکل لرزش فیلم را به خوبی بر طرف کند.  ولی نکته ای که باید در هنگام استفاده از این ابزار پریمیر به آن دقت ویژه ای داشته باشیم این است که در هنگام فعال سازی این ابزار، بعد از اینکه فیلم ما توسط پریمیر آنالیز شد، باید متود لرزگشیری را درست انتخاب کنیم تا لرزش فیلم به نحو بهتری گرفته شود.

به همین خاطر در این ویدیو، روش انتخاب متود درست و تنظیماتی که لازم است رعایت شود را به صورت اصولی خدمت شما تقدیم کرده ایم تا بتوانید پروسه لرزشگیری فیلم را به خوبی انجام دهید.

مشاهده ویدیو در یوتیوب | مشاهده ویدیو در آپارات

 


 

قسمت هشتم – آموزش ایجاد افکت چشم ماهی در پریمیر

یکی دیگر از افکت هایی که می توانیم در موزیک ویدیو یا ویدیو کلیپ مذهبی خودمان استفاده کنیم، افکت چشم ماهی می باشد. روش کار این افکت، دقیقا مثل اسم آن است. ماهی ها تصاویر را به صورت برامده می بینند و ما هم می توانیم این حالت را روی فیلم خودمان اعمال کنیم. این افکت روش خاصی ندارد و با استفاده از پلاگین Lens Distortion پریمیر قابل اجرا می باشد. ولی نکته ی مهم در مورد استفاده از این پلاگین، آن فوتیجی است که می خواهیم این افکت را روی آن اعمال کنیم.

بهترین جایی که شما می توانید این افکت را اعمال کنید و نتیجه خوبی هم بگیرید، برای زمانی است که فیلم شما، از یک صحنه ساختمانی است. به عنوان مثال اگر شما فوتیجی دارید که در حرم امام حسین ضبط شده به صورت تیلت (دوربین از بالا به پایین می آید) است؛ استفاده از این افکت به زیبایی کار شما اضافه می کند.

مشاهده ویدیو در یوتیوب | مشاهده ویدیو در آپارات

 


 

قسمت نهم – ایجاد افکت فیلم قدیمی در پریمیر

اما در قسمت آخر تکنیک های ساخت موزیک ویدیو مذهبی در پریمیر ، سراغ آموزشِ ایجادِ یک افکت بسیار جالب می رویم و آن چیزی نیست جز افکت “فیلم قدیمی” . برای ایجاد این افکت لازم است که یکسری نکاتی رعایت شود تا بهترین نتیجه را داشته باشیم. بعضی از آن نکات، مربوط به زمان فیلمبرداری است و بعضی از آنها نیز مربوط به زمانی که کار تدوین شروع می شود.

نکات این افکت را در این ویدیو به صورت کامل خدمت شما عرض کرده ایم ولی اگر بخواهیم یک نکته مهم از آنرا به صورت صورت اجمالی عرض کنیم، این است که باید از صحنه را موقع فیلمبرداری مدیریت کنیم! به این معنا که اگر شما می خواهید یک صحنه ای را قدیمی کنید، لازم است که صحنه را طوری بچینیم، که ابزار ها و چیز های مدرن امروزی در آن نباشد.

به این دلیل که اگر این وسایل (مثل لامپ های کم مصرف، ماشین های امروزی، موبایل و …) در صحنه باشد، حس قدیمی بودن فیلم به مخاطب دست نمی دهد. این نکته ای بود که مربوط به صحنه بود ولی نکاتی که در مورد خود نرم افزار است را می توانید در این ویدیو ملاحظه کنید. همچنین این افکت احتیاج به تمرین دارد تا بتوانید آنرا به خوبی اجرا کنید.

مشاهده ویدیو در یوتیوب | مشاهده ویدیو در آپارات

 

 

این مجموعه آموزشی نیز به اتمام رسید و امیدوارم که برای شما مفید بوده باشد. در این مجموعه سعی شد که یکسری افکت جذاب که مربوط به ساخت موزیک ویدیو و ویدیو کلیپ مذهبی، خدمت شما معرفی شود تا بتوانید کار های حرفه ای تری تولید کنید.

هدیه به روح مطهر حضرت زهرا

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.