آموزش ایجاد افکت گلیچ در پریمیر و افتر افکت

آموزش ایجاد افکت گلیچ در پریمیر و افتر افکت

در این پست با آموزش ایجاد افکت گلیچ در پریمیر و افتر افکت ، با شما همراه هستیم. این افکت، یک افکت بسیار عالی است که می توان در کار های مختلف، تحت عناوین مختلف استفاده کرد. این افکت را هم می توان به عنوان ترنزیشن استفاده کرد و هم به عنوان یک جلوه زیبا برای ویدیو کلیپ. روش های مختلفی برای ایجاد این افکت وجود دارد ولی در این پست می خواهیم یک روش بسیاد ساده برای ایجاد این افکت در پریمیر و افتر افکت، خدمت شما عرض کنیم.

به صورت کلی برای ایجاد این افکت، لازم داریم که یک پک کامل از این افکت را داشته باشیم. یعنی لازم است یک پک کامل برای افکت گلیچ داشته باشیم که پیشنهاد می شود پکیج سایت پرشین جی اف ایکس، به ادرس زیر را دانلود کنید.

اما ابتدا از پریمیر شروع کنیم. برای ایجاد این افکت، ابتدا فوتیج گلیچ را وارد سکانس می کنیم. سپس یک لایه Adjusment ایجاد می کنم و افکت gradient wipe را روی ادجاسمت، اعمال می کنیم. با اعمال کردن این افکت و انتخاب آن تِرَکی که فوتیج گلیچ وجود دارد، می توانیم افکت مورد نظرمان را اعمال کنیم. تنظیماتی که دارد که با کم و زیاد کردن آن نیز، می توانیم به نتایج بهتری برسیم و میزان اعمال شد افکت گلیچ را، کم و زیاد کنیم.

اما روش ایجاد این افکت در افتر افکت. برای ایجاد افکت گلیچ در افتر افکت، ۲ مرحله ابتدایی که در پریمیر انجام دادیم (وارد کردن فوتیج گلیچ و ساخت ادجاسمنت) را در افتر افکت نیز انجام می دهیم و در نهایت این بار از افکت Displacement Map استفاده می کنیم. در تنظیماتی که این پلاگین دارد، فوتیچ گلیچ را انتخاب می کنیم و با کم و زیاد کردن گزینه های آن، می توان میزان تاثیر افکت گلیچ را کم و زیاد کنیم.

به صورت کلی این بود از روش ایجاد افکت گلیچ در پریمیر و افتر افکت، ولی باز هم می توان کار های مختلفی انجام داد تا این افکت، تاثیر بهتری داشته باشد. برای دیدن ترفند های مختلف ایجاد این افکت، پیشنهاد می شود ویدیو زیر را ملاحظه کنید با روش ایجاد این افکت، به صورت تصویری آشنا شوید.

 

مشاهده ویدیو در یوتیوب | مشاهده ویدیو در آپارات

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.