افکت تکرار متن موشن گرافیک در افتر افکت

افکت تکرار متن موشن گرافیک در افتر افکت

در این پست با آموزش افکت تکرار متن موشن گرافیک در افتر افکت ، با شما همراه هستیم. یکی از بهترین افکت هایی که در موشن گرافیک های مدرن تبلیغاتی استفاده می شود، افکت تکرار متن می باشد. با استفاده از این افکت، ما می توانیم چندین کپی از لایه متن بگیریم و به آنها حرکت و انیمیت بسیار زیبا اضفه کنیم.

برای ایجاد این افکت، ابتدا لازم است که متن را تبدیل به شیپ کنیم. برای این کار، روی لایه متن راست کلیک می کنیم و در بخش Create ، گزینه Create Shape From Text را انتخاب می کنیم. وقتی که متن تبدیل به شیپ شد، از افکت های مخصوص سپس استفاده می کنیم تا لایه ما آماده شود. افکت هایی نظیر Merge Path و Repeater، تا لایه ی شیپ ما، نهایی شود.

البته یک توضیح کوتاه در مورد این ۲ افکت خدمت شما عرض می شود:

 

افکت Merge Path: این افکت وظیفه بسیار مهمی در ایجاد افکت تکرار متن دارد! با اعمال این افکت، لایه متن شما به تبدیل به یک لایه واحد می شود و مشکلاتی نظیر جدایی حروف فارسی را برطرف می کند.

افکت Repeater: وظیفه این افکت، تکرار لایه شیپ است. در واقع با اعمال این افکت، شما می توانید چندین کپی به تعداد دلخواه ایجاد کنید و به صورت منسجم، روی انها مدیریت داشته باشید.

در تنظیمات Repeater ، با تغییر دادن تعداد کپی ها و همچنین Position آنها، می توانیم صحنه های بسیار زیبایی را خلق کنیم. برای زیبا تر شدن کار نیز، می توان از افکت انیمیت متن استفاده کرد تا ابتدا متن مورد نظر تایپ شود و سپس افکت تکرار متن، روی آن اعمال شود.

برای بهتر شدن این افکت و زیبایی بیشتر کار، لازم است که حتما حتما از دوربین سه بعدی افتر افکت استفاده شود. شما با ایجاد این افکت و Zoom in و Zoom Out کردن دوربین، می توانید زیبایی دوچندانی به کار خودتان اضافه کنید.

برای اینکه روش ایجاد این افکت را به صورت کامل فرا بگیرید، ویدیو زیر را از دست ندهید. در این ویدیو، به صور کامل با روش انیمیت و ایجاد افکت تکرار متن، آشنا می شوید.

مشاهده ویدیو در یوتیوب | مشاهده ویدیو در آپارات

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.