آموزش ساخت موزیک ویدیو مذهبی در پریمیر

آموزش ساخت موزیک ویدیو مذهبی در پریمیر

در این پست، با آموزش ساخت موزیک ویدیو مذهبی در پریمیر ، با شما عزیزان همراه هستیم. ساخت موزیک ویدیو، یکی از کار های لذت بخشی است که یک تدوینگر می تواند انجام بدهد. فقط کافی است که مراحلی که لازم است را به ترتیب و به درستی انجام بدهد و پیش ببرد.

البته گفتن این نکته اهمیت دارد که معمولا در موزیک ویدیو، خود خواننده نیز حضور داره و فضا بگونه ای است که انگار در حال خوانندگی است. ولی ما در این پست، می خواهیم روش ساخت یک ویدیو کلیپ را با هم ببینم و یاد بگیریم. تنها تفاوتی که ویدیو کلیپ با موزیک ویدیو دارد، در این است که در ویدیو کلیپ، خواننده حضور ندارد.

برای ساخت یک ویدیو کلیپ، لازم است که مراحل را به صورت دقیق پیش برویم که بعضی از آن موارد به صورت مفصل و بعضی ها را اجمالا خدمت شما عرض می کنیم. ولی قبل آن خیلی مهم است که سناریو کار را در ذهن خودمان (تدوینگر) بسازیم و به عبارتی دیگر، کلیپ را یکبار در ذهن خودمان بسازیم.

 

مرحله اول: انتخاب آهنگ مناسب

اولین کاری که برای ساخت یک ویدیو کلیپ لازم است، این است که آهنگ مناسبی را انتخاب کنیم. این آهنگ می تواند از قبل آماده شده باشد یا حتی می توانیم خودمان آنرا بسازیم و از یک میکس عالی در کار خودمان استفاده کنیم.

در این پست، ما می خواهیم یکی از کار های مرحوم حاج سلیم موذن زاده اردبیلی را که به مناسبت اربعین امام حسین علیه السلام ساخته شده است را استفاده کنیم.



مرحله دوم: آماده کردن فوتیج ها (فیلم های خام)، استوک (عکس های با کیفیت) ، ترنزیشن و …

در این مرحله، ما باید تمامی چیز هایی که می خواهیم در کار استفاده کنیم را آماده کنیم. البته در این مرحله، کار های پیش تولید را انجام نمی دهیم. ولی باید چیز هایی که لازم داریم را آماده کنیم. از ترنزیشن پریمیر گرفته تا اسلیمی و گل و مرغ و …

 

مرحله سوم: پیش تولید

در این مرحله، ما باید چیز هایی که می خواهیم در کلیپ خودمان استفاده کنیم را آماده کنیم. در واقع در این مرحله، باید چیز هایی که خارج از پریمیر درست می شوند را آماده کنیم تا در وقت ما صرفه جویی شود. این موارد می تواند شامل آماده کردن متن آهنگ در نرم افزار کلک  و فتوشاپ باشد؛ یا حتی می تواند اضافه کردن VFX به یک فوتیج خاص، در نرم افزار افترافکت!

 

مرحله چهارم: شروع کار با نرم افزار پریمیر

و اما بعد از اینکه همه مراحل بالا را به صورت کامل انجام دادیم، نوبت به نرم افزار پریمیر می رسد. در اینجاست که ابتدا باید آهنگ را وارد کنیم. سپس فوتیج ها را روی آن بچینیم. افکت ها و اورلی ها را هم وارد می کنیم و در نهایت متن های خودمان را در کلیپ استفاده کنیم.

این بود از توضیحاتی اجمالی در مورد روش ساخت یک ویدیو کلیپ در پریمیر. اما اگر دوست دارید پروسه ساخت یک ویدیو کلیپ را به صورت دقیق ببیند و همچنین روش اجرای آنرا در پریمیر یاد بگیرید، ویدیو زیر را ببیند. این ویدیو کمی طولانی است ولی زمان بندی شده تا بتوانید بیشترین استفاده را ببرید.


لینک هایی که در ویدیو زیر معرفی می شود:


مشاهده ویدیو در آپارات | مشاهده ویدیو در یوتیوب

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.