رفلکتور و دیفیوزر چیستند و چه کاربردی دارند

رفلکتور و دیفیوزر چیستند و چه کاربردی دارند

در این پست، می خواهیم با هم بررسی که رفلکتور و دیفیوزر چیستند و چه کاربردی دارند؟! این ۲ ابزار، جزو مهمترین ابزار های نورپزداری هستند. این ۲ ابزار دو کار برعکس هم را انجام می دهند ولی لازم است که از هر کدام از آنها استفاده کرد. در این پست سعی می کنیم به اختصار، کلیتی از کار این ۲ ابزار گفته شود که با کار آنها آشنا شوید.

۱- رفلکتور

رفلکتور، ابزاری است برای بازتاب دادن نور. شما برای اینکه بتوانید یک نورپردازی خوب، چه در استودیو و چه در فضای باز داشته باشید؛ لازم است که از این ابزار استفاده کنید. همانطور که از عکس زیر معلوم است، این ابزار برای بازتاب نور استفاده می شود.

زمانی که شما بخواهید نوری که از طرف یک سوژه می تابد را، به طرف دیگر بازتاب دهید، باید از این ابزار استفاده کنید. این کار باعث می شود که سیاهی زیر چشم و صورت سوژه بر طرف شود.

رفکتور

۲- دیفیوزر

کاری که دیفیوزر انجام می دهد، برعکس کاری است که رفلکتور انجام می دهد. رفلکتو کار بازتاب نور را انجام می دهد ولی دیوفیوزر، برای جلو گیری است نور است! فرض کنید که می خواهید در یک محیط باز و غیر سرپوشیده، عکاسی انجام دهید یا فیلمبرداری داشته باشید.

برای اینکه حجم نوی که در روز است و توسط خورشید ساطع می شود، کار شما را خراب نکند؛ لازم است که از دیفیوزر استفاده کنید. استفاده از دیوفیوزر، به شما کمک می کند که یک نور نرم و بسیار عالی در روز داشته باشید. به عنوان مثال اگر شما بخواهید یک مصاحبه ای در طول روز با مردم داشته باشید و بخواهید که نور خورشید، سوژه را اذیت نکند و از طرفی نور نرمی داشته باشید، لازم است که از دیفیوزر استفاده کنید.

دیفیوزر

برای اینکه در مورد دیفیوزر و رفلکتور ، اطلاع بیشتری پیدا کنید و موراد استفاده از آنرا یاد بگیرید، می توانید ویدیو زیر را در آپارات و یوتیوب ملاحظه کنید.

مشاهده ویدیو در آپارات | مشاهده ویدیو در یوتیوب

 

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.