گریپ دوربین چیست و چه کاربردی دارد

گریپ دوربین چیست و چه کاربردی دارد

در این ویدیو می خواهیم با هم بررسی کنیم که گریپ دوربین چیست و چه کاربردی دارد . یکی از چالش ها و مسائلی که در هنگام عکاسی های بلند مدت وجود دارد، تمام شدن باتری دوربین می باشد. باتری هایی که برای دوربین های  DSLR موجود است، در بهترین حالت تا ۴ ساعت با شارژ فول، کار کنند.

اما در پروژه های عکاسی طولانی مدت، این زمان بسیار کم است و برای حل این مشکل، باید از گریپ و باتری اضافه استفاده کرد. اما در مورد استفاده از گریپ، باید به ۲ نکته مهم دقت کرد:

۱- گریپ، باید مخصوص دوربین شما باشد: در بازار انواع و اقسام دوربین های با برند های مختلف وجود دارد و به تبع آن نیز، گریپ های مختلفی وجود دارد. ولی باید به این نکته دقت که دوربین شما چه مدلی است. به عنوان مثال در دوربین های نیکون، گریپِ مدلِ D5300 با D7300 کاملا متفاوت است و نمی توان گریپ مئل دیگری را برای مدل دیگر استفاده کرد.

“پس در هنگام خرید، به مدلی که برای آن گریپ نوشته شده دقت کنید.”

۲- استفاده از باتری اصل: روش کار گریپ بسیار ساده است. ما باید از ۲ باتری برای دوربین خودمان استفاده کنیم. یکی از نکات بسیار مهمی که باید به آن توجه کرد، این است که باید باتری اورجینال برای دوربین خودمان تهیه کنیم.  چون در صورتی که از باتری های غیر استاندارد استفاده کنیم، خود دوربین ارور می دهد و اجازه ی استفاده نمی دهد.

حتی ممکن است در بعضی موارد باتری شما دچار خرابی بشود و باتری عیب پیدا کنید و به دوربین شما ضرر برساند. در کار های طولانی مدت نیز، خود باتری خراب می شود و دیگر نمی توان از ان استفاده کرد. پس به این ۲ نکته دقت کنید.

سوال خیلی مهم:

آیا استفاده از گریپ، باعث خرابی باتری یا بدنه دوربین می شود؟!

این جواب را از تجربه ی خودم برای شما می گویم. بدنه ی دوربین که مشکلی برای آن پیدا نمی شود ولی در طولانی، مدت، ممکن است باتری شما، خوب کار کند ولی در آخر شارژِ باتری، ممکن است که زود تر تمام شود. ولی به صورت کلی، هیچ مشکل خاصی به وجود نمی آورد.

برای اینکه این مطالب را بهتر درک کنید و با روش تصویری اتصال گریپ به دوربین آشنا شوید، ویدیوی زیر را ملاحظه کنید و اگر کار شما عکاسی است، حتما یک گریپ خوب تهیه کنید.

مشاهده ویدیو در آپارات | مشاهده ویدیو در یوتیوب

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.