آموزش افکت تیلت شیفت در فتوشاپ

آموزش افکت تیلت شیفت در فتوشاپ

در این ویدیو قصد داریم آموزش افکت تیلت شیفت در فتوشاپ را با هم داشته باشیم. افکت “Tilt shift” در واقع عمده ی استفاده ی آن، در بحث عکاسی است. برای این منظور، یکسری لنز مخصوص نیز وجود دارد که به همین نام هستند. در عین حال که این لنز ها می توانند این افکت را برای ما شبیه سازی کنند؛ می توانیم این کار را در فتوشاپ و با استفاده از یک پلاگین ساده و در عین حال حرفه ای انجام دهیم.

شاید این به ذهنتان برسد که خوب! می رویم همان لنز های مخصوص را می خریم تا بتوانیم به راحتی اینافکت را پیاده کنیم!؟ ولی در جواب به شما می گویم که این لنز ها دارای قیمت های سنگین و بالایی است که از حدود ۶۰۰ دلار شروع می شود و حتی بعضی از لنز های با کیفیت هم به ۱۳۰۰ دلار نیز می رسد! پس در نتیجه با فتوشاپ این کار را انجام دهیم به صرفه تر است 🙂

فتوشاپ صرفا یک ابزار است! خودتون چی در چنته دارید؟!

از این بحث که بگذریم، این افکت را می توانیم به راحتی روی تصویر خودمان اعمال کنیم و استفاده کنیم. برای این کار، بعد از اینکه تصویر خودمان را وارد فتوشاپ کردیم و یا اصطلاحا “Import” کردیم، از منوی Filter ، قسمت Blur Gallery ، و گزینه ی Tilt Shift را انتخاب می کنیم که دقیقا هم به همین نام است.

بعد از اینکه انتخاب کردیم و پنجره این گزینه برای ما فعال شد، می توانیم با استفاده از مقادیری که برای ما گذاشته شده، حجم مات کردن و Blur کردن را در تصور کم و زیاد کنیم. همچنین در قسمت وسط صفحه هم یکسری خطوط برای ما قرار داده شده است که می توانیم با تغییر آن، وسعت ایجاد این افکت را کم و زیاد کنیم و در نهایت تصویر خودمان را بسیازیم. بعد این هم که کار خودمان را انجام دادیم، بر روی گزینه ی Save می زنیم تا تصویر نهایی ما ثبت و ذخیره بشود.

شما با استفاده از این افکت، می توانید عمق میدان زیبایی به تصویرتان بدهید که اگر بخواهید بدین منظور از این افکت استفاده کنید، بهتر است بر روی تصاویر ساختمان های بلند استفاده کنید. همچنین بهترین کاری که می توان با این افکت انجام داد این است که می توانید تصاویر خودتان را به حالت مینیاتوری و کارتونی در بیاورید.

پس حتما ویدیوی آموزش افکت تیلت شیفت در فتوشاپ رو ببیند و تکنیک های آنرا به خوبی به کار ببرید

مشاهده آموزش در آپارات | مشاهده ویدیو در یوتیوب 

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.