آموزش HDR کردن عکس در فتوشاپ

آموزش HDR کردن عکس در فتوشاپ

برای اینکه برویم سراغ آموزش HDR کردن عکس در فتوشاپ ، لازم است توضیحی در مورد مفهوم HDR ارائه شود. اگر بخواهیم به صورت خلاصه و قابل فهم ، مفهموم HDR را خدمت شما عرض کنیم ، به این شکل است: HDR باعث این می شود که دامنه داینامیک عکس بیشتر شده باشد که در نتیجه عکس شما به حالت خیلی زنده  در می آید و عکس های شما رنگ و لعاب دار بیشتری پیدا می کند .

حال شاید این سوال پیش بیاید که چه طور می توان این کار انجام داد و تصاویر را زنده کرد و رنگ لعاب به تصاویر داد. ما در این آموزش می خواهیم همین را خدمت شما عرض کنیم. برای اینکه تصویر شما حالت HDR پیدا کند ، لازم است به رنگ و نور آن ، به صورت دستی برسیم و روی آنها کار کنیم. البته HDR کردن تصویر یکسری اصولی در هنگام عکاسی را می طلبد ولی ما فرض را بر این می گیریم که در عکاسی به این نکته توجه نکردیم و عکس ما ازاصول HDR پیروی نکرده.

برای اینکه تصویر را به حالت HDR در بیاوریم ما با ابزار های مختلفی مثل Camera Raw و ادجاسمنت های داخل فتوشاپ می توانیم کار کنیم. بهترین گزینه، همان ابزار Camera Raw است که می توان با این ابزار ، تنظیم رنگ و نور را به خوبی انجام داد.

عکاسی و ادیت عکس یک هنر است و مقدس! ادیت عکس مرحله ی بعد از عکاسی است و اول باید اصول عکاسی یاد گرفت.

برای این کار، بعد از اینکه تصویر را در فتوشاپ باز کردیم و یا اصطلاحا Import  کردیم ، در منوی Filter می رویم و بر روی گزینه ی Camera Raw کلیک می کنیم و وارد این ابزار می شویم. حالا نوبت به تنظیم رنگ و نور می رسد که می توان به راحتی  و همزمان این کار را در فتوشاپ انجام داد.

در حالت دوم که ما از ادجاسمنت های فتوشاپ استفاده کنیم، باید ابتداء یا رنگ را تنظیم کنیم یا نور را و پس سراغ دیگری برویم ! ولی در کمرا راو می توانیم همزمان این کار را انجام دهیم. که نکته ی بسیار مهمی است و باعث راحتی شما می شود. برای اینکه بتوانید بهتر و دقیق تر روش را در کمرا راو انجام دهید، ویدیو زیر را ببیند و دقیق مراحل را پیش ببرید.

مشاهده آموزش در آپارات | مشاهده آموزش در یوتیوب

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.