تنظیم عکس گرفته شده با موبایل در فتوشاپ

تنظیم عکس گرفته شده با موبایل در فتوشاپ

در این آموزش قصد داریم آموزش تنظیم عکس گرفته شده با موبایل در فتوشاپ را با هم داشته باشیم عکس هایی که با موبایل گرفته می شود معمولا دارای مشـکلاتی اعم از نور و رنگ و لـرزش هستند. و از طرفی نیز،در صورتی که این مشکلات را بتوانیم برطرف کنیم، یه عکس بسیار زیباداریم! در این آموزش ما روش تنظیم رنگ و نور را داریم که می تواند بسیار حرفه ای و خوب برای کار شما باشد.

تنظیم رنگ و نور را با استفاده از پلاگینی به نام Camera Raw انجام می دهیم که در تنظیمات آن، ما با مقادیری مثل Brightness و Darkness کار داریم تا بتوانیم سطح روشنایی و تاریکی تصویر را کامل کنیم. البته پلاگین Camera Raw به حدی حرفه ای است که می توان کار های پیشرفته ای را نیز در آن انجام داد.

به عنوان مثال اگر بخواهیم حاشیه ای سیاه یا به عبارتی vignette هم بسازیم، با استفاده از این پلاگین می توان ساخت بعد از اینکه این موارد را در Camera Raw انجام دادیم؛  برای اینکه عکس نهایی ما بهتر شـود، از پلاگین Corp استفاده می کنیم و تصویر خودمون رو به صورت کامل فیکس و درست میکنیم تا از لحاظ عمودی و افق بودن کامل و درست باشد.

همه ی این موارد لازم است که دقیق و پشت سر هم انجام شود تا بتوانید نتیجه ی خوبی بگیرید و این آموزش را یاد بگیرید.

بعد از اینکه شما این آموزش را کامل یاد گرفتید، می توانید این تکنیک را بر روی اسناد و مدارکی هم که با گوشی موبایل عکس میگیرید نیز، پیاد کنید و بدون اینکه لازم داشته باشید که عکس شناسنامه و … خود را اسکن کنید، در فتوشاپ آنرا تنظیم کنید و در جاهای مختلف آپلود کنید و استفاده کنید.

برای اینکه مطالبی که گفته شد را به صورت دقیق و حرفه ای ببینید، ویدیوی زیر را می توانید ملاحظه کنید.

مشاهده ویدیو در آپارات | مشاهده ویدیو در یوتیوب 

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.