برخورد توپ به زمین در افترافکت

برخورد توپ به زمین در افترافکت

در ویدئو، با آموزش برخورد توپ به زمین در افترافکت با شما هستیم. برخورد توپ به زمین، آن هم در افترافکت، یک تکنیک بسیار جالب و عالی است که می توان با خود افترافکت، آن هم بدون استفاده از پلاگین های مختلف مثل پلاگین نیوتون، انجام داد.

ما می توانیم به راحتی این کار را با کیفریم های افترافکت انجام بدهیم. کافی است که ابتداء به یکسری موارد دقت کرد. ببینید وقتی شما بخواهید این شبیه سازی را بدون هیچ پلاگین یا اسکریپتی در افترافکت انجام دهید، لازم است که بتوانید این دینامیک را در ذهن خود تداعی کنید!

یعنی اینکه برخورد یک توپ را با زمین بتوانید تصور کنید تا بتوانید همین را در افترافکت، شبیه سازی کنید. خب هر توپی، یک وزنی دارد، یک ارتفاعی دارد و یک شدت برخورد به زمین! همه ی این ها را باید به صورت دستی با کیفریم ها درست کنید که کار خاصی هم نیست ولی احتیاج به دقت دارد.

برای شبیه سازی این برخورد، ما احتیاج به این داریم که ابتداء برای توپ، در قسمت “پوزیشن” و حرکت، کیفریم درست کنیم و آنرا از بالا به زمین بیارویم، در این هنگام توپ دوباره به بالا می آید ولی این بار با ارتفاعی خیلی کمتر که مجدد به زمین می خورد. در دنیای واقع هم برخورد توپ به همین شکل است.

سپس دوباره توپ باز هم به زمین می خورد و دوباره با ارتفاع بسیار کمی، بالا می رود و مجدد به زمین می خورد. اگر هم خواستیم برای بار چهارم این کار را انجام می دهیم ولی با ارتفاعی بسیار کم. در نهایت هم توپ به زمین می رسد و کمی هم روی زمین قل می خورد 🙂

برای اینکه این کار را به صورت کامل یاد بگیرید، تمرین ، تمرین و تمرین لازم است!

برای اینکه این شبیه سازی واقعی تر باشد، ما می توان به توپ هم در زمانی که روی هوا می ماند، کمی Rotation بدهیم تا حالت قل خوردگی توپ به وجود آید. همچنین می توانیم در زمان بر خورد به زمین هم، توپ را کمی جمع کنیم و Scale آنرا کم کنیم تا داینامیک ما حرفه ای تر شود.

برای اینکه این موارد را به صورت ویدئویی و حرفه ای ببینید، پیشنهاد می کنم ویدئوی زیر را ببینید و موارد را به دقت در کار خودتان پیاده کنید.

مشاهده آموزش در آپارات | مشاهده آموزش در یوتیوب 

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.