آموزش ابزار های روتوش فتوشاپ

آموزش ابزار های روتوش فتوشاپ

در این ویدیو، با آموزش ابزار های روتوش فتوشاپ با شما عزیزان هستیم. ابزار های فتوشاپ به صورت کلی، از قابلیت های عالی برخوردار هستند و از همه بهتر، ابزار های روتوش هستند چون جزو ابزار هایی که حساب می شوند که هوش مصنوعی در آن، بسیار مهم است. فتوشاپ هم در این ابزار، سنگ تمام گذاشته است.

در این آموزش نیز، ما به بررسی کلی ولی در عین حال، جامع این ابزار های می پردازیم تا روش و نکات حرفه ای کار کردن این ابزار ها را بشناسیم. در این پست، ما با مجموعه ابزار هایی کار می کنیم که شرتکات انها کلید “J” بر روی کیبرد است. نام این ابزار ها مختلف است ولی فتوشاپ آنها را در یک مجموعه ابزار قرار داده است چون همگی انها برای بحث روتوش هستند.

اولین ابزار ، Spot Healing Brush Tool نام دارد که این ابزار، روش کار کردنش به این شکل است که شما با کلیک کردن و کشیدن این ابزار، بر روی نقاط مورد نظر، می توانید مواردی که می خواهید حذف کنید را ، روتوش کنید. این ابزار برای جا هایی که یک جسم ریز و کوچک را می خواهید حذف کنید، بسیار عالی است.

اما نکته ای که دارد این است که کارکرد این ابزار بر اساس هوش مصنوعی است و ممکن است در بعضی از موارد، خوب کار نکند.

ابزار های روتوش فتوشاپ، برای کار های حرفه ای تری نسبت به حذف جوش و میکاپ صورت و … استفاده می شود.

از آنها درست استفاده کنید!

ابزار بعدی، Healing Brush Tool نام دارد که مثل ابزار قبلی کار می کند ولی با این تفاوت که باید یک نقطه ای را ابتداء انتخاب کنید، و سپس بر روی جایی که می خواهید بکشید تا عملیات روتوش انجام شود. برای این کار، ابتدائا باید کلید Alt بر روی کیبرد را بگیرید، و سپس بعد از اینکه تکسچر و نقطه مورد نظرتان را انتخاب کردید، بر روی نقطه مورد نظرتان کلیک کنید تا تکسچر محل اول، بر روی محل دوم اعمال شود.

ابزار بعدی، Patch Tool نام دارد که روش آن به این است که ابتدائا باید محلی که را می خواهید، کلیک کنید و انتخاب کنید و سپس روی آن سلکشنی که ایجاد شد کلیک کنید و به نقطه ی مورد نظر ببرید تا عملیات روتوش انجام شود.


آموزش های دیگر:

آموزش تبدیل روز به شب در فتوشاپ

آموزش ایجاد پرتوی نور در فتوشاپ


در ویدیویی که در آخر پست است، نکات حرفه ای برای این مجموعه ابزار معرفی می شود که توصیه می شود حتما حتما ببیند تا با ابزار های روتوش به صورت کامل و جامع آشنا شوید.

مشاهده آموزش در آپارات | مشاهده آموزش در یوتیوب

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.