آموزش ایجاد موشن بلور در افترافکت

آموزش ایجاد موشن بلور در افترافکت

در این ویدیو، با آموزش ایجاد موشن بلور در افترافکت با شما عزیزان هستیم. موشن بلور که تلفظ درست آن “موش بلر – Motion Blur” هست، یک افکت بسیار عالی است که می توانیم در افترافکت آنرا فعال کنیم. برای اینکه متوجه شوید که Motion Blur چیست، باید اینگونه خدمت شما عرض کنیم:

فرض کنید که شما در شب می خواهید از یک چیزی، در یک محیط تاریک عکس بگیرید. وقتی که شما گوشی را سریع تکان می دهید، عکس شما بد گرفته می شود و انگار یک “دنباله ای” ، از جسمی شما که می خواهید از ان عکس بگیرید؛ وجود دارد. منظور ما از موشن بلر، دقیقا همان دنباله ای است که در عکس وجود دارد.

این مثال دقیقا می تواند برای شما بحث موشن بلر را متصور کند. پس تا اینجا متوجه شدیم که موشن بلر چیست. اما این افکت را می توانیم در خیلی از جاهای مختلف استفاده کنیم. مثلا فرض کنید که شما در حال ساخت یک صحنه ی موشن گرافیک هستید، پر از حرکت ها، بزرگ کوچیک شدن ها که در افترافکت با Scale انجام می شود؛ و پر از حرکت و جابه جایی است که با قسمت Position انجام می شود.

اصطلاحات را درست یاد بگیریم.

موشن بلور یک اشتباه رایج است.  که حالت تلفظ درست آن، چیزی بین موشن بلور و موشن بِلِر است!

برای اینکه موشن ها و هر چیزی که در این صحنه به کار می برید، حرفه ای و واقعی و دلنشین تر باشد، لازم است که موشن بلر را بر روی لایه های خودتان فعال کنید. برای فعال کردن ، لازم است که تیک Motion Blur را در هر لایه ای که می خواهید فعال کنید. که این قسمت هم، با فعال کردن گزینه Switches Pane که در پایین افترافکت است، قابل مشاهده است. (همه ی مواردی که گفته می شود، در ویدیوی زیر قابل مشاهده است.)

 


کم حجم و با کیفیت رندر بگیرید – خروجی گرفتن بدون بک گراند در افترافکت 


در این هنگام، موشن بلر فعال است ولی می توانیم حجم آنرا نیز کم و زیاد کنیم. اگر بخواهیم میزان کشیدگی آنرا زیاد کنیم، می توانیم این کار را به راحتی انجام دهیم. به این شکل که در تنظیمات Composition خودتان، در بخش Advanced می توانید حجم این تاثیر را کم و زیاد بکنید. برای اینکه این موارد را به دقت ببیند و جزئیات آنرا کامل درک کنید، ویدیوی زیر را ملاحظه کنید.

مشاهده آموزش در آپارات | مشاهده آموزش در یوتیوب

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.