آموزش ساخت بکگراند سه بعدی کروماکی در افتر افکت

آموزش ساخت بکگراند سه بعدی کروماکی در افتر افکت

در این پست با آموزش ساخت بکگراند سه بعدی کروماکی در افترافکت ، با شما همراه هستیم. یکی تکنیک های بسیار عالی که می توانیم در نرم افزار افتر افکت انجام دهیم، “Fake 3D” یا وهم سه بعدی است (به ترجمه معروف البته). با استفاده از این تکنیک ما می توانیم صحنه هایی که داریم را به خوبی هر چه تمام سه بعدی کنیم و حالت واقعی به آن به دهیم.

اما در این پست می خواهیم روش ساخت یک بکگراند سه بعدی را با تکنیک Fake 3D داشته باشیم. یکی از کار های مهمی که برای بحث کروماکی و پرده سبز لازم است انجام دهیم، این است که بکگراند درست کنیم. بکگراندی که برای موضوع کار ما مناسب باشد و از طرفی، حالت واقع گرایانه ای داشته باشد.

برای ساخت این بکگراند، ما لازم داریم که آنرا ابتدائا در فتوشاپ طراحی و آماده کنیم و سپس در افتر افکت، لایه های آنرا بچینیم و با دوربین سه بعدی افتر افکت روی آن کار کنیم تا در نهایت، بکگراند ما آماده بشود.

برای این کار، چند نکته وجود دارد که در ویدیو، به صورت کامل بیان شده است:

۱- اولین نکته این است که طبق نیازتان کار را طراحی کنید. به این معنا که اگر فیلم کروماکی ای از یک سوژه ضبط کردید، به پرسپکتیو ، زاویه و عمق میدان بکگراند دقت داشته باشید. این کار برای واقعی بودن بکگراند بسیار مهم است.

۲- دومین نکته این است که خلاقیت خود را فراموش نکنید. برای ساخت یک بکگراند سه بعدی در افتر افکت، می توانید از إلمان ها، اجسام، عکس ها، نماد ها و … زیادی استفاده کنید تا بکگراند شما خلوت و دلگیر نباشد.

رعایت این نکات بسیار ساده است و کافی است که دقت خود را در رعایت آنها، بالا ببرید. در ویدیو این پست نیز، آموزش ساخت بکگراند سه بعدی کروماکی در افتر افکت را می توانید ملاحظه کنید با به صورت عملی، روش ساخت آنرا فرا بگیرید.

مشاهده ویدیو در یوتیوب | مشاهده ویدیو در آپارات

 

شاید دوست داشته باشید ...
1 نظر
  1. hassan می گوید

    مچکرم استاد

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.