آموزش ساخت صدای دالبی در ادیشن

آموزش ساخت صدای دالبی در ادیشن

در این ویدئو، با آموزش ساخت صدای دالبی در ادیشن در خدمت شما هستیم. اصلا نگم براتون که صدای دالبی ، چقدر می تواند عالی و حرفه ای باشد! اما صدای دالبی چیست و چقدر با صدای استریو متفاوت است؟!

بگذارید اینگونه خدمت شما بگویم:

صدا استریو، صرفا از ۲ بلندگو پشتیبانی می کند! یعنی صدای شما کلا از ۲ بلندگو که یکی در بخش سمت راست و دیگری در سمت چپ است
پخش می شود. که با استفاده از همین مسئله نیز، خیلی از موسیقی سازان و تنظیم کننده های موسیقی از آن استفاده می کنند و صدای موزیک
و موسیقی را در سمت چپ و راست بازی می دهند و در نهایت، شما از موزیک لذت می برید.

اما در صدای دالبی، با توجه به ۵ کاناله بودن ، یا ۷ کاناله بودن، از ۵ یا ۷ بلندگو استفاده می کند. و شما صدا را در این تعداد از بلندگو می شنوید. این بلندگو ها ۲ سمت در جلو است که در سمت راست و چپ قرار دارد، یکی در  قسمت وسط و ۲ بلندگوی دیگر نیز در سمت عقب قرار دارد که در نتیجه، صدایی زیبا و در عین حال واقعی را تست می کنید.

در این آموزش نیز، ما می توانیم صدای دالبی ۵ یا  ۷ یا حتی با تعداد بالایی کانال، صدا را تنظیم می کنیم! ما می توانیم در هر قسمت، صدا را کنترل کنیم که از کدام قسمت ها پخش شود و چه میزانی ، با سایر کانال ها همخوان باشد و چقدر پخش شود.

هرچند نکته ی مهم این است که شما ابتدائا بتوانید با این نرم افزار کار کنید و بتوانید یک پادکست را به صورت معمولی کار کنید، تا سپس بتوانید این صوت را در ۷ کاناله پیاده کنید.  نکته ی دیگر هم این است که تجهیزات پخش صدای دالبی را هم داشته باشید! منظور از تجهیزات، بلندگو و اسپیکر یا هدفون دالبی است که برای کار با صدای دالبی، بتوانید گوش دهید و پادکست را درست تنظیم کنید!

برای اینکه ببیند این مسئله چگونه در نرم افزار ادیشن انجام می شود و پروسه ی آن به چه شکلی است، می توانید ویدئوی زیر را ملاحظه کنید.

مشاهده ویدئو در آپارات | مشاهده ویدیو در یوتیوب

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.