آموزش تکنیک رندوم مت افتر افکت

آموزش تکنیک رندوم مت افتر افکت

در این پست با آموزش تکنیک رندوم مت افتر افکت ، با شما عزیزان همراه هستیم. در بعضی از مواقع شما لازم است که لایه ی “مت‌”ی که درست می کنید، به صورت رندوم باشد. چه ترنزیشن باشد و چه نباشد. در این مواقع باید لایه ی مت را به صورت خاصی تنظیم کرد.

برای این کار لازم است که ابتدا یک  و Solid درست کنید و افکت های Fratctal Noise و Turbulent Displace را فعال کنید. افکت اول برای تنظیم و ساخت لایه مت است و افکت دومی برای ایجاد کردن ناهمواری می باشد.

در تنظیمات افکت Fractal Noise لازم است که کنتراست تصویر را بالا ببریم تا اختلاف سیاهی و سفیدی بالا برود. سپس نوبت به انیمیت کردن می رسد. اگر می خواهید که این لایه مت، به صورت ترنزیشن عملل کند، لازم است که تنظیم شود و گرنه می رویم سراغ مرحله بعد.

مرحله بعد این است که به این سیاهی و سفیدی، Evolution بدهیم تا “متِ” ما انیمیت داشته باشد. اصل کار را این پلاگین در بر می گیرد ولی برای بهتر شدن کار، باید سراغ پلاگین Turbulent Displace برویم. در تنظیماتی که این پلاگین دارد، لازم است که ناهمواری هایی که می خواهیم را ایجاد کنیم و به این پلاگین نیز، Evolution بدهیم تا به صورت انیمیت شده حضور داشته باشد.

در نهایت هم برای بهتر شدن کار، می توانیم از پلاگین های مختلفی مثل Curves را حتی Fast Blur استفاده کنیم تا “لایه مت” ، به حالتی که نیاز داریم کار کند. برای راحتی شما، آموزش تکنیک رندوم مت افتر افکت به صورت ویدیویی تهیه شده است که می توانید در آپارات و یوتیوب ملاحظه کنید.

لینک ها و ویدیو های دیگری که در ویدیو آموزشی زیر معرفی می شود:

همچنین این ویدیو دارای زمان‌بندی است تا بتوانید قسمت هایی لازم دارید را مجدد ببینید.

مشاهده ویدیو در یویتوب | مشاهده ویدیو در آپارات

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.