آموزش ساخت افکت باران در افترافکت

آموزش ساخت افکت باران در افترافکت

در این ویدیو، با آموزش ساخت افکت باران در افترافکت با شما عزیزان هستیم. بارش باران، یکی از کار های جالبی است که می توان در افترافکت شبیه سازی کرد و درست کرد.

به صورت کلی وقتی بخواهیم این افکت را اعمال کنیم، می توانیم از دو روش کلی استفاده کنیم:

۱- با استفاده از پلاگین خود افترافکت که CC Rainfall نام دارد .
۲- با استفاده از فوتیج های آماده ی باران . هر دو نوع این روش را با هم در این ویدیو، یاد می گیریم.

 روش اول: این روش، روش خیلی خوبی برای ساخت افکت بارش باران است. برای اینکه بتوانیم این افکت را فعال کنیم، لازم است که ابتداء بعد از اینکه یک Composition با ابعاد مورد نظر درست کردیم، یک Solid درست کنیم و افکت CC Rainfall را در بخش Effects & Presets سرچ می کنیم و وقتی که این افکت پیدا شد، روی Solid خودمان رها می کنیم تا این افکت، بر روی سالید ما فعال شود.

افکت بارش باران فعال شد! به همین سادگی . حالا برای تنظیمات بیشتر، می توانیم بر مقادیری که در این افکت است؛ تغییر ایجاد می کنیم. به عنوان مثال برای اینکه حجم بارانی که می بارد را بیشتر کنیم، مقدار Drops را بیشتر می کنیم. یا برای اینکه حجم سایز قطرات آب را بیشتر کنیم، می توانیم در بخش Size ، مقدار آنرا بیشتر کنیم و بدین شکل، با کم و زیاد کردن مقادیر دیگر، تاثیرات دیگری را بر روی این باران، اعمال کنیم.

به صورت کلی این روش می تواند روش خوبی برای ساخت باران باشد اما نکته ای که وجود دارد این است که این افکت، خیلی واقعی نیست و برای صحنه های جلوه های ویژه، که لازم است همه چیز واقعی باشد، مناسب نیست. اما راه دوم می تواند خیلی بهتر و عالی تر باشد.

 روش دوم: این روش می تواند خیلی بهتر و عالی تر از روش اول باشد. این روش، به این شکل است که شما می توانید از فوتیج های ویدیو های آماده باران استفاده کنید. این فوتیج ها بسیار عالی و واقعی هستند و حتی می توانیم با استفاده از آنها، افکت بارش ، قطرات آب بروی شیشه را نیز، شبیه سازی کنیم که در این ویدیو، روش استفاده از آنرا نیز، توضیح می دهیم.


لینک هایی که در آموزش معرفی می شود:

آموزش ایجاد موشن بلور در افترافکت

دانلود فوتیج با کیفیت بارش باران


برای اینکه این موارد را به دقت یاد بگیرید و با پروسه ی آن آشنا شوید، ویدیوی زیر را ملاحظه کنید.

مشاهده آموزش در آپارات | مشاهده آموزش در یوتیوب 

 

شاید دوست داشته باشید ...
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.